کار گروه کشوری زکات اهل سنت در مریوان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا دراین نشست که روز یکشنبه باحضور بیش از ۷۰نفر ازعلما وروحانیون برگزار شد ؛ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: خداوند امر زکات را در سال دوم هجری در مدینه منوره بر پیامبر اکرم (ص) نازل و او را به دعوت کردن مسلمانان برای پرداختن زکات امر کرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی افزود: پرداخت زکات و انجام فرایض دینی درمان بسیاری از درد های موجود درجامعه است ونیازهای اولیه جامعه را برطرف کرده وفقر را در جامعه می زداید.

امام جمعه مریوان با اشاره به اهمیت موضوع زکات عنوان کرد: در روایتی از پیامبر مکرم اسلام (ص) است که هر کس زکات مال خود را نپردازد یقیناً نماز و روزه اش قبول درگاه حق نیست و لو خود را مسلمان بداند و در ادای نمازش کوتاهی ننماید.

وی افزود: مردم کردستان در طول تاریخ با قدرت و درایت و توانائی خود نشان داده اند که همواره در راه دین مبین اسلام قدم برداشته و با تمام قدرت و توانائی خود در این راه کم نگذاشته اند.

وی اظهار داشت: گرفتن رتبه اول در جمع آوری زکات توسط افراد خیر مریوانی در سه سال پیاپی خودگواه بر اعتقادات و باورهای دینی ومذهبی مردم مریوان در این امر است که تکالیف دینی خود را به نحوی احسن انجام می دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان نیز در این جلسه ضمن عرض تبریک ایام شعبانیه گفت: روحانیونی همانند شیخ الاسلامی و برهان الدین عالی نمونه ای از روحانیون برجسته اهل سنت کردستان بودند که همواره با کمک خود به کمیته امداد در ترویج امر زکات فعال و کوشا بودند.

موسی نژاد اظهار داشت: با حمایت ها و رشادت های روحانیون اهل سنت استان کردستان در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ روحانی مبلغ در زمینه زکات فعالیت می کنند که امام جمعه های روستاها و شهرهای کل استان و تعداد ۱۵۰ نفر روحانیون افتخاری امر زکات در میان آنها حضور دارند.

وی عنوان کرد: در ۵۲۰ روستای استان کردستان بیش از شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سال ۹۰جمع آوری شده است که مریوان در رتبه اول استانی قرار داشت و استان کردستان نیز رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی در پایان با بیان این که استان کردستان همواره در بحث زکات پیش رو بوده است افزود : شهرستان مریوان از سال ۸۸ تا ۹۰ همواره در امر زکات رتبه اول استانی را دارا بوده است و استان کردستان نیز رتبه دوم کشوری بوده است.

در پایان این جلسه حجت الاسلام عالمی رئیس شورای مرکزی ستاد زکات کشور گفت : در کتاب فقه اهل سنت آمده است زکات یکی از پنج ارکان اصلی اسلام است و در شمار توحید آورده شده و رکنی از ارکان امت است و حیات مسلمین وابسته به آن است.

۷۳۴۷/۵۷۰/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۹۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.