کاشان از قطب‌های تولید تخم‌مرغ در کشور


کاشان از قطب‌های تولید تخم‌مرغ در کشور

۰۹:۲۵ (یکشنبه ۲۱ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان گفت: این شهرستان با تولید ۲۳ هزار تن تخم‌مرغ در سال یکی از قطب‌های تولید تخم‌مرغ در استان اصفهان و کشور است.

مجید کافی‌‌زاده اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۶۱ واحد مرغداری گوشتی و ۴۱ واحد مرغداری تخمگذار در شهرستان کاشان فعال است و یک‌هزار و ۳۰۰ نفر نیز در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: تنها ۳۰ درصد تولیدات مرغ و تخم‌مرغ کاشان در داخل شهرستان مصرف می‌شود و ۷۰ درصد دیگر آن به شهرهای سراسر کشور ارسال می‌شود.

رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان عنوان کرد: در سال گذشته ۴۳ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ در واحدهای مرغداری این شهرستان تولید شده است. واحدهای پرورش مرغ تخمگذار شهرستان کاشان در سال گذشته مقدار ۲۳ هزار تن تخم‌مرغ تولید و روانه بازار مصرف کردند.

این مسئول با اشاره به تولید این میزان تخم‌مرغ در بیش ۴۱ واحد پرورش مرغ تخمگذار این شهرستان افزود: به طور میانگین هر واحد پرورش مرغ تخمگذار این شهرستان در این مدت ۵۶۰ تن تخم‌مرغ تولید کرده است.  

رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان همچنین از تولید ۲۳ تن گوشت مرغ طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید گوشت مرغ در ۱۶۱ واحد پرورش مرغ گوشتی این شهرستان تولید شده است.

کافی‌زاده از تولید ۱۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه، ۱۲۰ هزار قطعه پرندگان زینتی، ۳ هزار و۶۰۰ تن گوشت قرمز، ۴۳ هزار و ۸۰۰ تن شیر خام، ۱۰۰ تن عسل، ۱۰۰ تن ماهی سردابی و ۳۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و متذکر شد: کاشان با ۵۰۰ واحد تولید انواع ماهیان زینتی بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی‌های زینتی به شمار می‌رود.

وی در آمد ناخالص این میزان تولیدات دام و طیور در کاشان را ۲۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد و اذعان داشت: در بخش دام و طیور این شهرستان ۸ هزار و ۲۰۰ نفر مستقیم و یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در بخش‌های خدماتی و در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت دارند. 

.

.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.