کامران هاشمی خبر داد: برگزاری سالانه مدرسه بین‌المللی پاییزی حقوق بشر و تنوع فرهنگی

hashemi.jpg

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد از برگزاری سالانه مدرسه بین‌المللی پاییزی حقوق بشر و تنوع فرهنگی در ژنو خبر داد و گفت که دانشجویان، اساتید حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و فعالان و دست‌اندرکاران موضوع حقوق بشر در کشورمان می‌توانند در دوره‌های آتی شرکت کنند.

دکتر کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره برگزاری اولین مدرسه بین‌المللی پاییزی حقوق بشر و تنوع فرهنگی در ژنو تصریح کرد: این مرکز اولین دوره آموزشی طولانی‌مدت خود را در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرد. این دوره به مدت پنج روز برگزار شد و در برگزاری آن کرسی‌های حقوق بشر در دانشگاه‌های برگامو ایتالیا، ریاجو اسپانیا، فرایبورگ سوئیس و سازمان غیر دولتی هنری دونان سوئیس مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: شرکت در این دوره برای کلیه افراد واجد شرایط آزاد بود و در آن ۱۴ نفر از ایران، ایتالیا، مالزی، مکزیک و لبنان شرکت کردند. همچنین در این دوره ۱۲ استاد ایرانی و خارجی از دانشگاه‌های اروپایی، مسئولان دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، وزارت خارجه سوئیس و سایر متخصصان حوزه حقوق بشر و تنوع فرهنگی حضور داشتند.

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی درباره مباحث مطرح شده در این دوره اظهار کرد: در این دوره موضوعاتی مانند حقوق بشر و تنوع فرهنگی، حقوق فرهنگی، اقتصاد و حقوق بشر، موضوعات مرتبط با حقوق بشردوستانه، نظام بین‌المللی حقوق بشر، شورای حقوق بشر و UPR یا رویه سازمان ملل در بررسی جهان‌شمول وضعیت حقوق بشر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: این دوره که قرار است همه ساله در شهریورماه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شود، دوره منحصر بفردی است که شرکت‌کنندگان در آن می‌توانند با نظارت اساتید و متخصصان امر از نزدیک با فعالیت‌های شورای حقوق بشر آشنا شوند و در جریان آخرین تحولات مرتبط با حقوق بشر و تنوع فرهنگی قرار گیرند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.