کاهش اندک بهای نفت خام در بازار معاملات آسیا

خبرگزاری فرانسه از سنگاپور افزود: بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۶ سنت کاهش ،به ۹۱ دلار و ۹۴ سنت رسید.

همچنین نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با ۱۹ سنت کاهش ،بشکه ای ۱۰۹ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

‘ جاستین هارپر ‘ تحلیلگر موسسه ‘ آی. جی مارکت ‘ سنگاپور در این باره معتقد است : کاهش اندک بهای نفت پس از یک دوره افزایش ،غیر قابل اجتناب است .

این گزارش حاکی است : صبح روز دوشنبه بهای نفت پس از افزایش چشم گیر روز جمعه ، هفته گذشته کاهش اندکی را شاهد بود ، اما از عصر دیروز بازار نیویورک تحت تاثیر گزارش درباره وضعیت اشتغال در آمریکا با افزایش بهای نفت خام در این بازار روبرو شد .

این گزارش با بیان این که بهای طلای سیاه در آمریکا ممکن است تحت تاثیر بروز طوفان های فصلی در خلیج مکزیک و سواحل فلوریدا قرار بگیرد، افزود : شایعات تایید نشده در سوریه نیز افزایش بهای نفت خام را در روز گذشته سبب شد.

این گزارش با عنوان این که توجه سرمایه گذاران بازار نفت همچنین به توافق روز شنبه میان سودان و سودان جنوبی معطوف شده است ، افزود : در این توافق پیش بینی شده است که در سه سال و نیم آینده سودان جنوبی بابت ترانزیت هر بشکه نفت خام از طریق خارطوم ، ۹ دلار و ۴۸ سنت مالیات بپردازد.

بر پایه این گزارش ، تولید نفت سودان جنوبی با میزان ۳۵۰ هزار بشکه در روز از ماه ژانویه و به دلیل اختلاف با همسایه شمالی ، متوقف شده است .

این گزارش حاکی است : دیروز ( دوشنبه ) بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه سپتامبر با ۸۰ سنت افزایش نسبت به روز جمعه در بازار نیویورک به ۹۲ دلار و ۲۰ سنت رسید که این بها بالاترین قیمت در ۱۱ هفته گذشته محسوب می شود .

همچنین دیروز در لندن نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با ۶۱ سنت افزایش نسبت به روز جمعه ، بشکه ای ۱۰۹ دلار و ۵۵ سنت معامله شد .

مترجمام**۹۰۵۳**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۰۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.