کاهش جرم نیازمند همکاری فراقوه‌ای است

۳۰م دیماه ،

یک وکیل دادگستری گفت: برای داشتن جامعه‌ای بدون هرگونه جنایت و خشونت باید همه نهادهای مختلف کشور، قوه قضاییه را در این زمینه یاری کنند.

“رضی خانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ  اعدام دو زرگیر شرور تهران، اظهار داشت: اجرای اعدام در ملاءعام تاثیر بسیاری دارد و قطعا اثر بازدارندگی آن تا مدت‌های طولانی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در بسیاری موارد شرایط و بستر جامعه سبب آماده شدن اشخاص برای ارتکاب جرم است بدین‌گونه که جریان شکل‌گیری جرم همانند مخروطی است که در قله آن جرم قرار می‌گیرد اما در قاعده عوامل مختلفی نقش پایه را ایفا می‌کنند تا چیدمان آن اتفاق بیافتد.

خانی با بیان اینکه باید بسترهای جرم از جامعه محو شوند، اظهار داشت: همه حوقدانان و جامعه شناسان بر این باورند که اجرای قانون تاثیر بسیاری در کاهش جرایم دارد و این مساله بسترهای شیوع جرم را از بین می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: دستگاه قضا بخشی از ماجراست چرا که در راستای رسیدن به این هدف همه ارکان حکومتی می‌بایست جهت رسیدن به این مهم دست به دست هم دهند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه‌ای بدون هرگونه جنایت و خشونت باید همه نهادهای مختلف کشور قوه قضاییه را در این زمینه یاری کنند.

گفتنی است؛ دو نفر از متهمان زورگیری اخیر(متهم ردیف اول و دوم پرونده) در ملاءعام اعدام شدند و قوه قضاییه قاطعیت مراجع قضایی را در برخورد با عاملان زورگیری و شرارت به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.