کاهش رشد اقتصادی آمریکای لاتین در سال ۲۰۱۲

سازمان ملل در گزارشی از کاهش نرخ رشد آمریکای لاتین در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال گذشته به دلیل رشد اقتصادی ضعیف‌تر آرژانتین و برزیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب (ECLAC) پیش بینی می کند که رشد اقتصادی کل این منطقه به ۳٫۲ درصد در سال ۲۰۱۲ می رسد که کمتر از چهار درصد در سال گذشته خواهد بود.

به گزارش بی بی سی، این نرخ رشد کمتر از نرخ ۳٫۷ درصدی است که ECLAC در ماه ژوئن پیش بینی کرده بود.

در این گزارش، مصرف خصوصی عامل اصلی رشد منطقه ای شناخته شده است و افزایش مصرف نیز به دلیل رشد بازارهای کار بوده که میزان اعتبار و پول ارسال شده از سوی شهروندان به کشورشان را افزایش داده است.

پیش بینی شده برزیل و آرژانتین رشد اقتصادی کمتری نسبت به همسایگانشان داشته باشند. طبق پیش بینی ECLAC، اقتصاد آرژانتین دو درصد و برزیل ۱٫۶ درصد رشد خواهد کرد.

این نرخ کمتر از رقم اعلام شده از سوی وزارت دارایی برزیل است که پیش بینی خود از رشد اقتصادی در سال جاری را از سه به دو درصد کاهش داده است.

دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، مجموعه تدابیری را به اجرا گذاشته که حداکثر ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور در پنج سال آینده تزریق خواهند کرد.

پیش بینی شده پاناما با ۹٫۵ درصد، بالاترین نرخ رشد را در میان کشورهای آمریکای لاتین در سال جاری داشته باشد و اقتصاد هائیتی نیز شش درصد در سال جاری توسعه پیدا کند. رشد اقتصادی بولیوی، شیلی، کاستاریکا، نیکاراگوئه و ونزوئلا حدود پنج درصد و مکزیک حدود چهار درصد پیش بینی شده است در حالیکه پاراگوئه تنها کشوری خواهد بود که اقتصادش احتمالا به میزان دو درصد کوچک می شود.

منطقه کارائیب نیز به میزان ۱٫۶ درصد رشد خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.