کاهش سفرهای درون شهری با دولت الکترونیک

جام جم آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر کاهش ۸۰ درصدی سفر های درون شهری با گسترش دولت الکترونیک در سطح کشور، گفت: در طرح شناسنامه شهروند الکترونیک آموزش های رایگان به صورت گسترده در سراسر کشور دنبال می شود تا قابلیت استفاده از سامانه های دولت الکترونیک فراهم شود.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در حاشیه همایش طرح سواد IT که به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره مزیت ها و نتایج اجرای طرح شهروند الکترونیک در شهر تهران سخن گفت و اظهارداشت: بحث شهروند و دولت الترونیک و شهرهای هوشمند که یک ضرورت قرن بیستم است، هم از بعد فرهنگی و اجتماعی و هم کرامت انسانی و مبارزه با فساد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران حدود ۱۸ میلیون سفر انجام می شود و اگر شهروندان آموزش پیدا کنند و شهرداری و دستگاه های دولتی نیز بحث های مربوط به دولت الکترونیک را دنبال کنند و سامانه ها را تنظیم کرده و زیر ساخت های شهری را فراهم کنیم، ۸۰ درصد از این سفرها کاهش خواهد داشت.

به گفته قالیباف، اجرای این طرح از جهت صرفه جویی اقتصادی، فساد اداری، صرفه جویی در وقت و… نیز موثر خواهد بود و این طرح شامل تمامی کلانشهرها و شهرها خواهد شد.

شهردار تهران اظهارداشت: حوزه ICT یکی از حوزه هایی است که می تواند با کمترین سرمایه گذاری، سالم ترین و بیشترین کارآفرینی را مخصوصا برای نیروهای جوانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اجرای طرح شناسنامه شهروند الکترونیک، گفت: این طرح یک آموزش رایگان است که دانشگاه تهران این باشگاه را ایجاد کرده و تلاش می کند در سطح گسترده شهروندان را به صورت رایگان مورد آموزش قرار دهد تا پس از آن  شناسنامه شهروند الکترونیک در اختیار شهروندان قرار گیرد و قابلیت استفاده از سامانه های دولت الکترونیک فراهم شود.

قالیباف نقش شناسنامه الکترونیک شهروندی را فرهنگ سازی، آموزش و انگیزه عنوان کرد و افزود: این شناسنامه در تمامی مراکز استان ها فعال خواهد بود و بنا داریم شناسنامه شهروند الکترونیک را در تمامی شهرهای کشور فعال کنیم و آموزش در تمامی شهر ها انجام شود، چرا که اکنون این آموزش در ۸۰ شهر دنبال می شود و به فکر گسترش آن هستیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.