کاهش صادرات پسته خندان در سال گذشته


کاهش صادرات پسته خندان در سال گذشته

۱۸:۴۷ (پنج شنبه ۷ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

در سال گذشته انواع پسته خندان، قیر نفت، سنگ آهن بهم فشرده نشده و پروپان مایع شده از جمله اقلام عمده صادراتی کشورمان بوده‌اند.

 در حالی که در سال ۸۹ ، ۱۱۳ هزار تن انواع پسته خندان به ارزش ۸۲۳ میلیون دلار صادر کرده‌ایم این میزان در سال گذشته به رقم ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۷۹۷ میلیون رسیده که نشان می دهد صادرات این محصول از نظر وزنی ۴٫۵۵ درصد و از نظر ارزشی ۳٫۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین در سال گذشته یک میلیون و ۵۲۴ هزار تن قیرنفت به ارزش ۷۴۸ میلیون دلار صادر شده که در مقایسه با سال ۸۹ که یک میلیون و ۴۶۹ هزار تن به ارزش ۷۲۱ میلیون دلار بوده به لحاظ وزنی ۳٫۷۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۳٫۷۶ درصد افزایش داشته است.

در سال گذشته ۱۶ میلیون و ۴۶۳ هزار تن انواع سنگ آهن بهم فشرده نشده و کنستانتره آن به ارزش ۷۲۵۳ میلیون دلار صادر کردیم که در مقایسه با سال ۸۹ که ۱۵ میلیون و ۲۲۱ هزار تن به ارزش یک هزار و ۴۹ میلیون دلار بوده رشد وزنی ۸٫۱۷ درصد و کاهش ارزشی ۳۰٫۸۶ درصد را به دنبال داشته است.

 میزان صادرات پروپان مایع شده نیز در این مدت دو میلیون و ۵۴۶ هزار تن به ارزش دو هزار و ۶۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۸۹ که دو میلیون و ۶۳ هزار تن به ارزش یک هزار و ۴۲۳ میلیون دلار بوده ۲۳٫۳۷ درصد از نظر وزنی و ۴۵٫۲۳ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

.

..

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.