کاهش قیمت مواد غذایی در قزوین همچنان ادامه دارد


کاهش قیمت مواد غذایی در قزوین همچنان ادامه دارد

۱۱:۰۸ (چهارشنبه ۱۷ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از ادامه جریان کاهشی قیمت اقلام مصرفی در استان قزوین خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، حسن جمشیدیها این اقلام را شامل حبوبات، مواد پروتئینی، برنج و روغن و سایر اقلام مصرفی عنوان کرد و افزود: به دلیل تغییر نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و نوسانات بازار از اول اردیبهشت امسال طرح بازرسی مواد غذایی تشدید شد که این روند تا پایان خرداد ماه ادامه می‌یابد.

وی گفت: گرانی و گران‌فروشی دو مقوله متفاوت هستند که برای مقابله با هر کدام باید برنامه مجزا اجرا شود.

جمشیدیها از برنامه‌های نظارتی تابستانی، بازگشایی مدارس، طرح رمضان، محرم و صفر و نوروز آینده به عنوان طرح‌های ویژه نام برد و افزود: در این طرح بیشترین بازرسی‌ها به مواد غذایی، مواد پروتئینی، نهاده‌های دامی، مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار و مراکز تفریحی و ورزشی و مذهبی معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت تلاش خود را در زمینه کنترل بازار، تامین به موقع و کاهش قیمت‌ها به کار گرفت، افزود: در هر برنامه تغییر قیمتی با یک سری کالاهایی که از قبل وارد شبکه توزیع کشور شده‌اند، مواجه هستیم، اما کالاهای جدید با کاهش قیمت وارد بازار شده‌اند.

جمشیدیها تصریح کرد: به طور معمول اقدامات جبرانی زمان‌بر است و یک فاصله زمانی برای بسیج تشکل‌ها، تامین ارز و کالا، حمل و ورود به شبکه داخلی نیاز است.

وی ادامه داد: زنجیره مدیریت بازار که مهم‌ترین آن تامین و توزیع است، اگر به موقع اتفاق نیفتد و اگر تخصیص ارز به خصوص برای اقلامی که نیازمند واردات است صورت نگیرد، این اقدامات تاخیری در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: در زمینه مدیریت تامین تنظیم بازار تدارکات خوبی دیده شده و ذخیره‌های مطلوبی در جریان شبکه بازار وجود دارد و همه تلاش ما این است که فضای ایمنی را در بازار فراهم بکنیم که مردم نیازمندی‌های خود را خریداری کنند.

به گفته وی طرح تشدید بازرسی مواد غذایی و اولویت‌های کالا و خدماتی که در طول سال به دلیل فشار تقاضا در بخش‌هایی که در سبد هزینه خانوار کالایی مردم تاثیرگذار است، دچار کمبود شود، ادامه خواهد یافت.

جمشیدیها همچنین از فعال بودن تلفن ۱۲۴ برای دریافت شکایات و پیشنهادات مردمی خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اقتصادی را در تمام ساعات شبانه‌روز به ستاد خبری این سازمان اطلاع داده و از طریق همین شماره تلفن مراتب را پیگیری کنند.

.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.