کاهش نرخ ارز غیر رسمی و طلا و سکه

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش نرخ طلا در بازارهای رسمی خبر داد و گفت: با وجود اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در یک هفته اخیر بیش از پنجاه دلار کاهش یافته است اما قیمت طلا و سکه iبهار آزادی در داخل ثبات نسبی و حتی اندکی کاهش نشان می دهد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از رادیو اقتصاد، محمد کشتی آرای گفت: با توجه iبه افزایش قیمت طلا، تولید کنندگان مصنوعات طلا و جواهر آلات iبه کاهش وزن این محصولات روی آوردند تا ضمن حفظ همان ظاهر زینتی پیشی، مردم هم بتوانند بیشتر خرید کنند.

وی iبه بحث کاهش عیار طلا iبه ۱۴ را یک پیشنهاد خواند و گفت: هم اکنون استاندارد طلایی که اعمال می شود عیار ۱۸ است و این موضوع اگر قرار باشد اجرایی شود باید iبه طور جامع و کارشناسی شود.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه مصرف طلا در کشور نصف شده است، گفت: پیش از این عمده خرید طلا و زیورآلات برای زینت و استفاده شخصی بود اما در یک سال اخیر عمده خریدها برای ثروت اندوزی و با رویکرد حفظ ارزش دارایی بوده است.

وی افزود: این روند سبب شده است که حدود ۵۰ درصد صنف طلا و جواهر سازی در کشور تعطیل شود که امیدواریم مسئولان در این باره تدبیرسازی کنند.

کشتی آرای گفت: عمده خرید مردم در بازار طلا و سکه iبه سمت سکه iبهار آزادی گرایش داشته است و این روند کاهش تقاضای طلا و جواهر را نشان می دهد.

وی قیمت سکه همه iبهار آزادی (طرح قدیم) را یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان و طرح جدید را یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ، نیم سکه را ۶۱۸ هزار تومان و نرخ ربع سکه را ۳۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت سکه های یک گرمی هم iبه ۱۷۸ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۱۲۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نوسان قیمت ها نشان می دهد که شهروندان باید برای حضور در این بازار دقت کافی داشته باشند.

کشتی آرای گفت: اگر پس اندازهای ما در بخش های واقعی اقتصاد بکار گرفته شود iبه نفع همه خواهد بود./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.