کاهش پیشرفت سرطان پستان با استفاده از یک ترکیب گیاهی

پنجشنبه ۱۹ مرداد – ۱۲:۳۵:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

یک ترکیب گیاهی توانست پیشرفت سرطان پستان را در مدلی از موش‌ها کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه ملی سرطان، محققان مؤسسه سرطان دانشگاه پیتزبورگ با استفاده از ترکیبی گیاهی به نام فنیتیل ایزوتیوسیانات یا PEITC‌ توانستند مانع از رشد تومورهای پستانی در یک مدل موش مبتلا به سرطان پستان شوند. براساس این گزارش محققان به منظور تعیین اثربخشی PEITC‌ بر روی تومورهای پستانی موش‌ها، آنها را تحت یک رژیم غذایی همراه با PEITC‌ به مدت ۲۹ هفته قرار دادند و سپس ارزیابی‌های آسیب‌شناسی، اندازه تومور و میزان شیوع آن همراه با تکثیر سلولی و آپوپتوزیس را بررسی کردند.
نتایج حاصل از این گزارش با مقایسه گروه شاهد حاکی از آن است که تجویز فنیتیل ایزوتیوسیانات توانست تا ۳/۵۶ درصد رشد سرطان پستان در موش‌ها را کاهش دهد.
براساس این گزارش محققان افزودند که استفاده از این ترکیبات مانند فنیتیل ایزوتیوسیانات که عوامل رشد سرطان را کاهش می‌دهد و یا از ابتلا به آن جلوگیری می‌کند، قادر به شناسایی نشانگرهای زیستی خاص است که ممکن است در تحقیقات بالینی آینده مفید باشد.
البته به گفته محققان انجاماین آزمایشات و کشف این نشانگرها که توسعه سرطان را به تعویق می‌اندازد و یا از دیدن آن جلوگیری می‌کند بسیار گران قیمت و وقت‌گیر است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۹۱۲۳۵۰۱۷۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.