کاهش ۱۰ درصدی مرگ با سلاح سرد در هفت ماهه امسال

۱۹م آذر ،

۵۰۰ نفر در هفت ماهه امسال بر اثر اصابت سلاح سرد جان باختند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های سلاح سرد ۵۵۹ نفر بود، ۱۰٫۶ درصد کمتر شده است.

به گزارش گروه علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در هفت ماهه امسال از کل فوتی‌های سلاح سرد ۳۹۷ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن بودند. همچنین در این مدت بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از اصابت سلاح سرد با ۸۵ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۴۷ مورد در تیر ماه ثبت شده است.

بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال بیشترین موارد مرگ ناشی از سلاح سرد با ۶۵ مورد (۵۱ مرد و ۱۴ زن) در تهران ثبت شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲٫۷ درصد افزایش یافته است. پس از تهران بیشترین موارد مرگ با سلاح سرد به ترتیب با ۵۳ مورد (۳۹ مرد و ۱۴ زن) در خراسان رضوی و ۴۰ مورد (۳۰ مرد و ۱۰ زن) در استان فارس وجود دارد.

گفتنی است استان‌های مرکزی با دو فوتی،‌ کهگیلویه و بویراحمد و قزوین هر کدام با سه نفر کمترین مرگ با سلاح سرد را در هفت ماهه امسال داشتند، این در حالی است که در استان خراسان جنوبی هیچ مرگ ناشی از سلاح سرد طی این مدت اتفاق نیفتاده است.

یادآور می شود در ۱۱ سال قبل (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰) در کل کشور، ۱۱ هزار و ۹۹۵ نفر بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست دادند، طی این مدت بیشترین مرگ ناشی از سلاح سرد با یکهزار و ۲۱۹ فوتی در سال ۱۳۸۵ و کمترین آن با ۸۷۶ فوتی در سال ۱۳۹۰ ثبت شده است.

ضمن آنکه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ با سیر نزولی مرگ ناشی از سلاح سرد در کشور مواجه بودیم به نحوی که در سال قبل این آمار نسبت به سال قبل از آن  ۱۹٫۸ درصد کاهش یافت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.