کاهش ۱۸ درصدی بارش در حوضه آبریز اصلی کشور

بارش های شش حوضه آبریز اصلی کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر۹۰) تاکنون، ۱۸ درصد در مقایسه با میانگین دوره مشابه درازمدت کاهش و در مقایسه با سال آبی گذشته سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، در حوضه دریای خزر در سال آبی جاری ۳۳ درصد رشد مثبت بارش در مقایسه با دوره درازمدت و ۲۲ درصد رشد در مدت مشابه سال آبی گذشته گزارش شده است.

همچنین حوضه آبریز خلیج فارس با ۳۹ درصد کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت و ۱۹ درصد افت بارش در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته مواجه است.

بارندگی ها در حوضه دریاچه ارومیه نیز ۱۵ درصد در مقایسه با درازمدت و ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

در حوضه مرکزی کشور نیز در سال آبی جاری ۱۴ درصد کاهش حجم بارندگی اتفاق افتاده است و این میزان در حوضه مرزی شرقی ۲۴ درصد منفی بوده و در حوضه سرخس نیز بارش ها سه درصد کاهش داشته است.

حجم بارش حوضه های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، مرزی شرق و سرخس از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب ۴۹۳، ۲۲۳، ۲۸۳، ۱۴۰، ۷۹ و ۲۱۲ میلیمتر اعلام شده است.
هفته گذشته در حوضه دریای خزر سه میلیمتر و در حوضه خلیج فارس یک میلیمتر بارش رخ داده و در سایر حوضه های آبریز اصلی بارشی صورت نگرفته است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.