کاهش ۵۵ درصدی ارزش پول ملی طی ۷ روز/ بی‌تدبیری از تحریم بدتر است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ارزش پول ملی از دوازدهم تا نوزدهم شهریورماه ۵۵ درصد کاهش داشته است، گفت: این ناشی از بی‌تدبیری برخی مسئولین است و این در حالیست که بی‌تدبیری به مراتب بدتر از تحریم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نیره اخوان بی‌طرف نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) بهارستان با انتقاد از گرانی‌های اخیر و تلاطم در بازار ارز کشور گفت: گرانی کمر مردم خصوصاً مردم محروم را شکسته است و این ناشی از بی‌تدبیری مسئولین است و فکر می‌کنم بی‌تدبیری مسئولین بدتر از تحریم است.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا از دوازدهم تا نوزدهم شهریور ماه ارزش پول ملی در مقابل ارزهای خارجی ۵۵ درصد کاهش یافته است، افزود: فرایند کاهش ارزش پول ملی آثار مخرب زیادی برای جامعه دارد از این رو لازم است مسئولین اقتصادی با هماهنگی بیشتر اقدام مؤثری در این جهت انجام دهند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس همچنین با اشاره به اقدام اخیر دولت کانادا در تعطیلی سفارت این کشور در ایران تصریح کرد: اقدامات صهیونیستی کانادا تازگی ندارد و چه بسا کشور دیگری بخواهد با تحریک این رژیم دست به رفتارهای سیاسی خبیثانه ای بزند اما ملت شهید پرور ایران اسلامی همیشه با مقاومت خود این جریانات را بی اعتبار کرده است.

اخوان از وزارت امور خارجه خواست با اقدام به موقع و تدبیر خاص، ایرانیان مقیم کانادا را به خوبی اداره کند.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ضمن تشکر از مقام معظم رهبری در جهت اجرای اجلاس غیر متعهدها در تهران، گفت: مقام معظم رهبری با رهنمودهای خود منشور جدیدی پیش روی اجلاس غیر متعهدها گذاشتند که امیدوارم وزارت خارجه با ارائه طرح های عملیاتی و تغییرات جدی در ساختار و محتوای این سازمان ایجاد کند و دو بیانیه و سند تاریخ این نشست را نیز عملیاتی بکند.

نماینده مردم اصفهان از وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی خواست تا نسبت به ابلاغ بیمه بودجه ۹۱ از جمله بیمه‌های ساختمانی، بیمه همسران متوفی، بیمه کارفرمایان کشاورز و بیمه مردان ۶۰ سال و زنان ۵۰ ساله اقدام کنند.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.