کاوه مهرابی: به المپیکی شدنم امیدوارم

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از فدراسیون بدمینتون، رده بندی فدراسیون بین المللی بدمینتون که روز پنجشنبه اعلام شد، مبنای انتخاب بدمینتون بازان راه یافته به بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن خواهد بود.

این رده بندی بر اساس امتیازاتی است که بدمینتون بازان در مسابقات بین المللی در بازه زمانی یک ساله از ۲۸ ماه آوریل ۲۰۱۱ تا ۳ ماه مه ۲۰۱۲ بدست آورده اند.

این فهرست شامل ۱۷۲ بدمینتون باز به شرح زیر است:

* یک نفره مردان = ۳۸ نفر

* یک نفره زنان = ۳۸ نفر

* دو نفره مردان = ۳۲ نفر (۱۶ دوبل)

* دو نفره زنان = ۳۲ نفر (۱۶ دوبل)

* میکس دبل = ۳۲ نفر (۱۶ دوبل)

نحوه انتخاب ۳۸ بدمینتون باز در قسمت یک نفره بر اساس قوانین زیر صورت می گیرد:

* اگر رده بندی بدمینتون بازان بین یک تا ۴ باشد، آن کشور ۳ سهمیه خواهد داشت.

* اگر رده بندی بدمینتون بازان بین یک تا ۱۶ باشد، آن کشور ۲ سهمیه خواهد داشت.

* بقیه کشورهایی که بدمینتون بازان آنها در رده بندی فدراسیون بین المللی بدمینتون حضور دارند، فقط دارای یک سهمیه هستند.

* کشور میزبان بازی های المپیک (انگلستان) نیز ۲ سهمیه دارد (این در صورتی است که بازیکنان این کشور نتوانند سهمیه را کسب کنند، ضمن اینکه این کشور سهمیه اضافه ندارد)

کاوه مهرابی احتمالا در فهرست اولیه نخواهد بود.

مهرابی اکنون جایگاه ۸۴ جهان را دارد و معلوم نیست در فهرست اولیه ای که برای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن اعلام می شود، حضور داشته باشد یا نه، اما مهرابی برای راهیابی به بازی های المپیک بسیار امیدوار است.

مهرابی در این خصوص گفت: حقیقت این است که من حتما شانس خوبی برای کسب سهمیه بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن دارم اما در فهرست روز سوم ماه مه (۱۴ اردیبهشت ماه) نخواهم بود.

وی ادامه داد: شاید توضیحش از لحاظ فنی کمی پیچیده باشد اما قوانین ریزی برای مسابقه های بدمینتون بازی های المپیک وجود دارد که احتمال تغییر این فهرست براساس آن زیاد است. مثلا بازیکنانی هستند که در دو جدول (هم در دو نفره و هم در مختلط) سهمیه گرفته اند به همین دلیل تعداد سهمیه در یک نفره افزایش پیدا خواهد کرد چون جدول دو نفره و میکس ۱۶ تیم است و امکان افزایش آن وجود ندارد.

البته بعد از اعلام فهرست اولیه باید منتظر شد تا فدراسیون بین المللی بدمینتون (BWF) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) محاسبات را انجام دهند که احتمالا تا پنج هفته دیگر طول خواهد کشید و تا آن زمان باید صبر کرد.

وی تاکید کرد: این را هم باید بگویم من تا کنون در جدول رده بندی

بین المللی ۱۸۸۰۰ امتیاز کسب کرده ام که از میزان امتیازم در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن که سهمیه گرفتم، نزدیک به ۲۵ درصد بیشتر است و برای نخستین بار است که یک ایرانی در مسابقات بین المللی تا این میزان امتیاز کسب می کند.

۱۵۸۷ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۰۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.