کتاب هویت دینی جوانان منتشر شد

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، کتاب هویت دینی جوانان با توجه به تحول در ارزش‌های مذهبی جوانان و نوجوانان با اهداف شناخت میزان تمایلات دینی جوانان و نوجوانان، شناخت دین‌گریزی به عنوان یک مساله اجتماعی و شناخت مبانی نظری آسیب‌شناسی تبلیغ دینی در میان نوجوانان و جوانان منتشر شده است.

شناخت بیشتر و دقیق‌تر واقعیت دین‌گریزی، گونه‌شناسی انواع دین‌داری و دین گریزی، آسیب‌شناسی امر به معروف و نهی از منکر در ایران پس از انقلاب، پیشنهاد‌های نظری و راهکار عملی برای کمک به سیاست‌گزاران و برنامه‌ریزان فرهنگی کشور از طریق هم اندیشی با صاحب‌نظران در قالب نشست‌های تخصصی و تولید فکر در این حوزه از دیگر اهداف انتشار این کتاب است.

این کتاب شامل مقالاتی با عناوین موضوعی ‘ضرورت شناخت ریشه‌های نابسامانی فرهنگی’، ‘دین‌گرایی و یا دین‌گریزی جوانان’، ‘تبیین نظری تمایلات دینی جوانان و نوجوانان’ و ‘سنخ‌شناسی انواع دین‌داری مقدمه‌ای بر تحلیل جامعه‌شناختی’ است.

همچنین ‘جامعه قدسی واکنشی و تخریب قلمروی دینی’،’مبانی نظری و مفهومی آسیب‌شناسی تبلیغ دینی در میان نوجوانان و جوانان’، ‘گریز از کدام دین’، ‘آسیب‌شناسی تاریخی دین داری’ و ‘تمایلات دینی و ارتباطات جنسی در جامعه کنونی’ از مقالاتی است که در این کتاب منتشر شده است.

کتاب هویت دینی جوانان را پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با همکاری موسسه تحقیقات اجتماعی کندوکاو با شمارگان سه هزار نسخه در ۳۳۰ صفحه و با قیمت ۵۹ هزار ریال منتشر کرده است.

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۸۷۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.