کتب ادبیات فارسی در بزرگترین کتابخانه اتریش

۲۳فروردین۱۳،

زبان و ادبیات فارسی همیشه مورد توجه و علاقه اروپایی ها بویژه مردم اتریش بوده و اکنون آثار ادبی ایران را می توان در بزرگترین کتابخانه عمومی این کشور در شهر وین، ملاحظه کرد.

به گزارشممتازنیوز، زبان و ادبیات فارسی همیشه مورد توجه و علاقه اروپایی ها بویژه مردم اتریش بوده و اکنون آثار ادبی ایران را می توان در بزرگترین کتابخانه عمومی این کشور در شهر وین، ملاحظه کرد.

کریستین یال رییس کتابخانه عمومی شهر وین دراین باره می گوید: یکی از اهداف ما از ارائه کتب ادبی و اشعار فارسی, آشنایی و نزدیک کردن مردم به فرهنگ و ادبیات ایران می باشد.ما در این کتابخانه حدود ۶۰۰جلد کتاب فارسی داریم که سالانه ۱۵۰۰بار به امانت گرفته می شود.حدود ۱۰۰جلد کتاب به زبان فارسی در زمینه های مختلف از سوی رایزنی فرهنگی ایران به این کتابخانه عمومی اهدا شده است.

کتابخانه عمومی شهر وین حدود ۴۰۰هزار جلد کتاب دارد و درآن کتب ادبی به ۳۰زبان دنیا موجود است. بخش ادبیات و زبان فارسی کتابخانه ، همیشه مورد توجه ویژه ی مراجعه کنندگان بوده است.

یک دانش آموز اتریشی می گوید: من خیلی خوشحالم که در این کتابخانه, کتاب های به زبان فارسی و همچنین آثار ادبی فارسی که به آلمانی ترجمه شده ,وجود دارد. – 

دانش آموز دیگری گفت:وجود کتاب هایی به زبان فارسی در این کتابخانه بسیار جالبه و امیدوارم , کتاب های بیشتری در زمینه آشنایی با فرهنگ و ادبیات فارسی به این کتابخانه اضافه شود.  امیرحسین یک دانشجوی ایرانی رشته مطالعات ادبیات فارسی نیز می گوید:  بخش فارسی این کتابخانه کامل و جامع است و بیشتر بر روی ادبیات وشعر فارسی تمرکز دارد که این یک نکته بسیار مثبتی می باشد.

شعر و ادبیات فارسی از جایگاه ممتازی در اتریش برخوردار و تاکنون صدها کتاب از آثار ادبی ایران به زبان آلمانی ترجمه شده است .در کتابخانه های شهر وین حدود ۴۰هزار نسخه خطی فارسی از کتاب های شاعران و دانشمندان ایرانی نگهداری می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.