کدام شرکت‌ها بیشترین مالیات را پرداخت می‌کنند؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

کمتر کسی است که کمپانی «اپل» و محصولات باکیفیت آن را نشناسد. این کمپانی در کشورهای مختلف دنیا شعبه‌های متعددی دارد که در هرکدام از آنها به ارائه محصولات خود می‌پردازد. این شرکت سالانه ۱۴٫۲ میلیارد دلار مالیات می پردازد.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، ایالات متحده آمریکا دارای بالاترین نرخ دریافت مالیات از کمپانی های بزرگ دنیاست . میزان مالیاتی که این کشور از شرکت های بزرگ دریافت می کند ۳۵درصد است که با افزودن مالیات های ایالتی و محلی به طور متوسط به رقم ۴۰ درصد می رسد. با دریافت چنین مالیاتی تعجب برانگیز نیست که آمریکا به هیچ وجه برای دفاع از حقوق این کمپانی ها درخارج از مرزهای این کشور قدمی عقب نشینی نمی کند.

به هر حال این نکته را نیز نباید از یاد برد که مالیات یکی از منابع اصلی درآمد بسیاری از دولت ها برای انجام برنامه های عمرانی و ارائه خدمات به شهروندان است. فوربس در مطلبی که به تازگی منتشر کرده است به شرکت هایی پرداخته است که بیشترین میزان مالیات را به دولت آمریکا می پردازند. تهران امروز این مطلب را ترجمه کرده است که در ادامه آن را با هم مطالعه می کنیم:

اکسان موبیل

مالیات بر درآمد: ۳۱ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۴۵ میلیارد دلار

«اکسان‌موبیل»، یک شرکت نفتی و بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان است، که دفتر مرکزی آن، در شمال شهر «ایروینگ» تگزاس قرار دارد. با توجه به تعداد ۳۷ پالایشگاهی که این شرکت در ۲۱ کشور جهان تاسیس کرده است، اکسان‌موبیل با ظرفیت پالایش روزانه ۶.۳ میلیون بشکه نفت، بزرگ‌ترین پالایشگر جهان، محسوب می‌شود.

شورون

مالیات بر درآمد: ۲۰ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۲۶ میلیارد دلار

«شورون»‏ شرکت نفتی آمریکایی و از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر «سن‌رامون» کالیفرنیا قرار دارد. کمپانی شورون در بیش از ۱۸۰ کشور جهان عملیات نفتی انجام می‌دهد. این شرکت تقریبا، در تمامی زمینه‌های صنایع نفت و گاز و نیز تولید انواع انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

اپل

مالیات بر درآمد: ۱۴٫۲ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۴۱٫۷ میلیارد دلار

کمتر کسی است که کمپانی «اپل» و محصولات باکیفیت آن را نشناسد. این کمپانی در کشورهای مختلف دنیا شعبه‌های متعددی دارد که در هرکدام از آنها به ارائه محصولات خود می‌پردازد. تصویر بالا خیابانی در نزدیکی یک مرکز تجاری در پکن در ماه مارس سال‌جاری میلادی را نشان می‌دهد که لوگوی کمپانی «اپل» روی ساختمان آن نقش بسته است.

ولز فارگو

مالیات بر درآمد: ۹٫۲ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۱۹٫۸ میلیارد دلار

«ولز فارگو» یک شرکت مادر تخصصی خدمات مالی و چندملیتی است. شعبه مرکزی ولز فارگو در «سان‌فرانسیسکو» قرار دارد. در سال ۲۰۱۲ ولز فارگو مالک شبکه‌ای از ۹ هزار شعبه بانک و بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودپرداز در ایالات متحده بوده است تصویر بالا مدیرعامل این بانک «جان استامپف» را نشان می‌دهد.

جی‌.پی مورگان چیس

مالیات بر درآمد: ۸٫۱ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۲۲٫۹ میلیارد دلار

«جی‌پی مورگان چیس»‏ یک شرکت خدمات مالی و بانکداری است که در سال ۱۷۹۹ میلادی تاسیس شده است. این موسسه در نتیجه ادغام شمار زیادی بانک و شرکت خدمات مالی بزرگ تشکیل شده‌است، ولی فرم کنونی آن، حاصل ادغام «کمیکال بانک» و «چیس منهتن بانک» است. تصویر «جیمی دیمون» مدیرعامل این بانک را نشان می‌دهد.

وال‌مارت

مالیات بر درآمد: ۸ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۱۷ میلیارد دلار

«وال‌مارت» یک شرکت خرده‌فروشی است که دارای بزرگ‌ترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است. موسس این فروشگاه «سام والتون» است، که در سال ۱۹۱۸ میلادی در «کینگ‌فیشر»، اکلاهما به دنیا آمد. «وال‌مارت» با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگ‌ترین کارفرمای خصوصی جهان است.

کونوکو فیلیپس

مالیات بر درآمد: ۷٫۹ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۸٫۴ میلیارد دلار

«کونوکو فیلیپس» یک شرکت چندملیتی در زمینه انرژی است، که دفتر مرکزی آن در «هیوستون» تگزاس واقع شده است. کمپانی «کونوکو فیلیپس» در حوزه اکتشاف و تولید نفت، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیا شناخته می‌شود. «کونوکو فیلیپس» از ادغام شرکت «کونوکو» و شرکت «نفت فیلیپس» در ۳۰ اوت ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شد.

برکشایر هاتاوی

مالیات بر درآمد: ۶٫۹ میلیارد دلار

درآمد خالص: ۱۴٫۸ میلیارد دلار

فعالیت اصلی «برکشایر هاتاوی» ارائه انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال و تلفات جانی و بسیاری از انواع بیمه‌های نامتعارف است. «وارن بافت» میلیاردر مشهور دنیا، مدیرعامل و مدیر اجرایی این شرکت است. برکشایر در حال حاضر کارهای مختلفی از جمله تولید آبنبات، اثاثیه منزل، جاروبرقی، فروش جواهرات و انتشار یافتن روزنامه انجام می‌دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.