کره‌ جنوبی، اولین حریف والیبال ایران

جام جم آنلاین: تیم ملی والیبال در شرایطی از فردا کار خود را برای المپیکی شدن آغاز می‌کند که در نخستین گام باید به مصاف رقیب دیرینه و تشنه انتقام برود؛ کره‌جنوبی!

والیبال ایران که سال هاست رویای المپیکی شدن را در سر می‌پروراند از فردا در توکیو به مصاف تیم‌های کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، چین، صربستان، پورتریکو و ونزوئلا می‌رود تا در نهایت بهترین تیم آسیایی و بهترین تیم دیگر قاره‌ها جواز حضور در المپیک لندن را دریافت کنند.

موفقیتی که اگر تیم ملی به آن دست پیدا کند ولاسکو و شاگردانش تاریخ‌ساز شده و طلسم عدم راهیابی ایران به والیبال المپیک را می‌شکنند.

در این شرایط تیم ملی از ساعت ۱۱:۳۰ روز جمعه مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. تیمی که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تهران پس از آن‌که مغلوب شاگردان ولاسکو شد، پارک کی وون سرمربی سابق تیم کشورمان و سرمربی کره‌ای‌ها وعده داد که در انتخابی المپیک انتقام این شکست را می‌گیرد.

دیدار با کره‌جنوبی به باور ولاسکو مهم‌ترین بازی تیم ایران محسوب می‌شود، چرا که در تورنمنت‌هایی اینچنین اولین بازی به لحاظ روحی تاثیر شگرفی بر نتایج تیم در ادامه این رقابت‌ها می‌گذارد.

حساسیت این بازی در اظهارات بازیکنان باتجربه تیم هم بخوبی نمایان است جایی که محمد موسوی سرعتی‌زن تیم آن را جدال مرگ و زندگی توصیف می‌کند و علیرضا نادی کاپیتان تیم تاکید دارد که از همین بازی اول باید برای برنده شدن و بی‌توجه به نتایج دیگر تیم‌ها کار کرد.

اما حریف فردای تیم کشورمان در هفته‌های گذشته در چارچوب لیگ جهانی در مصاف با تیم‌های پرقدرت ایتالیا، فرانسه و آمریکا ۳-۲ تن به شکست داد و محک جدی خورد با این حال دیدارهای تدارکاتی تیم ملی مقابل کوبا، هلند و چک لغو شد تا این موضوع سبب نگرانی ولاسکو شود خبر خوب برای ایران بهبودی مصدومیت امیر غفور است، بازیکن جوانی که ولاسکو حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.

در این بین به اعتقاد ناصر شهنازی یکی از مربیان باسابقه والیبال کشورمان، ولاسکو برگ برنده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

اما خود ولاسکو در این باره گفت: غیر از ونزوئلا که با تیم جوانی در توکیو حاضر شده، دیگر حریفان از جمله کره جنوبی خطرناک هستند و ما تنها با ذهنیت قهرمان شدن باید به مصاف تک‌تک آنها برویم.

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.