کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار موج ‘بیداری اسلام’ را متوقف نخواهد کرد

‘حجت الاسلام احمد سالک کاشانی’ نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با خبر نگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: دولت میانمار هر چه سریعتر جلوی کشتار ملت مسلمان را متوقف کند و بداند در هرگونه همراهی با استکبار در کشتار ملت مسلمانش باید پاسخگو باشد.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلیل گسترش فرهنگ اسلامی در جهان و همچنین رشد بیداری ملت ها و گرایش مردم نسبت به اسلام، مقدماتی برای بروز خشونت غرب جهت حفظ بقایشان به همراه آورد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در عین حال تصریح کرد:امروز موقعیت استکبار و دشمنان اسلام به خطر افتاده است ولی با این گونه اقدامات که از پشت صحنه طراحی می شود نمی توانند قدرت از دست رفته خود را احیا کنند همانطور که در گذشته شاهد اقدامات خشنونت آمیز و علنی غرب در کشورهایی نظیر عراق ،لبنان وفلسطین بودیم که غرب در عمل نتوانست کاری از پیش ببرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از اهداف غربی ها در حمله به ملت های مسلمان را جلوگیری از گسترش فرهنگ اسلامی دانست و افزود:اسلام یک اندیشه است و این اندیشه به تناسب بیدار شدن فطرت بشری است لذا غرب نمی تواند با بیداری ملت ها و رشد اسلام و آزاد شدن فطرت انسان ها برخورد و مقابله کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه اکنون زمان حاکمیت اسلامی در منطقه در حال تکمیل شدن است ، گفت: به زودی اسلام در سراسر جهان فراگیر می شود.

لازم به یادآوری است که میانمار، همان کشوری است که سال ها به خاطر حبس یک رهبر دموکراسی خواه به نام «آنگ سان سوچی» تحت تحریم های آمریکا و اروپا قرار داشت، اما اکنون که وی از حبس آزاد و وارد فعالیت های سیاسی شده است نه تنها غرب، بلکه خود وی نیز هیچ گونه موضع گیری در قبال کشته شدن انسان های بی گناه انجام نداده اند.

در خشونت های چند ماه اخیر فرقه ای در میانمار، هزاران نفر از مسلمانان به دست بوداییان افراطی کشته و یا آواره شدند و هزاران زن مسلمان نیز مورد تجاوز قرار گرفته اند.

کشور ۷۵ میلیون نفری برمه یا ‘میانمار’ حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت مسلمان دارد.

از سوی دیگر، در حالی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته به طور رسمی این کشتارها را محکوم کرده و گروه های مردمی برای حمایت از مسلمانان بیگناه میانمار در کشور در حال شکل گیری است.

سیام/۹۲۵۰ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۱۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.