کشتی های نظامی روسیه حامل بالگردهای تعمیر شده ‘می ـ ۲۵’ برای سوریه نیستند

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، اظهارات روس آبارون اکسپورت در حالی صورت می گیرد که وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه این هفته از حرکت گروه ناوهای ناوگان شمالی، بالتیک و دریای سیاه نیروی دریایی این کشور به سمت آب های مدیترانه و سواحل سوریه برای انجام رزمایش آموزشی نظامی خبر داد.

بر پایه این گزارش، کشتی باری ‘آلائید’ روسیه نیز که برای سوریه سیستم های موشکی پدافند هوایی و محموله بالگردهای تعمیر شده ‘می ـ ۲۵’ را حمل می کرد، روز ۱۸ ژوئن در کنار سواحل اسکاتلند متوقف و در نهایت مجبور شد به خلیج کولا در روسیه بازگردد.

‘ویچسلاو دزیرکالی’ معاون سازمان همکاری های نظامی ـ فنی روسیه نیز چهارشنبه این هفته اعلام کرد به نیروی دریایی کشور دستور داده خواهد شد در صورت مسدود گردیدن راه حرکت کشتی های روسیه بخاطر اوضاع سوریه از آنها دفاع کند.

در هفته های اخیر رسانه های خبری غربی جنجال تبلیغاتی گسترده ای مبنی بر ارسال بالگردهای روسی به سوریه از طریق کشتی ‘آلائید’ به راه انداختند.

مقام های روس با تکذیب این خبر اعلام کردند که سلاح های صادراتی روسیه به سوریه از نوعی نیست که بتواند در درگیری های داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

روس ها اعلام کردند که مسکو تنها سامانه های دفاع ضدموشکی را برای مقابله با هر گونه تهاجم خارجی احتمالی به دمشق تحویل می دهد و این کار نیز در قبال قراردادهای از پیش امضا شده میان دو کشور صورت می گیرد.

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۷۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.