کشف اشیای عتیقه مربوط به دوران قبل از اسلام

۰۹م اسفند ،

اشیای عتیقه مربوط به دوران قبل از اسلام در شهرستان صومعه سرای استان گیلان کشف شد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پاسدار احمد عسکری فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر اینکه فردی به هویت رحمان به صورت گسترده در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه و زیرخاکی فعالیت دارد، پلیس امنیت عمومی این شهرستان رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا افزود:ماموران پلیس امنیت عمومی با تحقیقات نامحسوس پلیسی از صحت موضوع و از قصد فروش اشیاء عتیقه توسط رحمان به فردی با هویت مرتضی اطمینان حاصل کردند. 
سرهنگ عسکری با بیان اینکه متهمان در حین معامله اشیاء عتیقه دستگیر شدند، بیان داشت: از خودروی این متهمان یک جفت سنگ آسیاب، یک عدد زین اسب، یک عدد سینی مسی و دو عدد کوزه سفالی عتیقه کشف و ضبط شد. 
فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا بیان داشت: کارشناسان میراث فرهنگی استان گیلان دو کوزه سفالی را اصل و مربوط به دوران قبل از اسلام و مابقی اشیاء مکشوفه را مربوط به دوران قدیمی عصر معاصر اعلام کردند. 
سرهنگ پاسدار احمد عسکری اظهار داشت: هر دو متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شدند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.