کشف بیش از۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای جنوب کشور

۰۱م آذر ،

فرمانده مرزبانی خوزستان، از کشف ۲۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق طی یک ماه قبل در مرزهای آبی این استان، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سردار “حمید هداوند”، فرمانده مرزبانی استان خوزستان، با اشاره به اینکه پدیده قاچاق به‌دلیل نشانه رفتن بنیان های‌ جامعه، جرم اقتصادی محسوب می‌شود،گفت: در قانون جدید مبارزه با قاچاق، از این جرم به‌عنوان یک جرم سازمان‌یافته و اقتصادی یاد شده که مجازات‌های مخصوص به خود را دارد. 
وی ادامه داد: مرزبانی استان خوزستان در سال قبل با تشدید اقدامات کنترلی و آمادگی لازم برای انسداد مرز و مقابله با قاچاق سوخت، با ایجاد گشت‌های مستمر مرزی، در مرزهای خشکی و دریایی خوزستان توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. 
فرمانده مرزبانی خوزستان در ادامه به کشفیات مرزبانی این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سی روز قبل با تلاش مرزبانان استان خوزستان، بیش از ۲۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در پایگاه های دریابانی ماهشهر و آبادان کشف شده که ارزش تقریبی آن بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تخمین زده می شود. 
وی تصریح کرد: از این مقدار کشف شده حدود ۱۴۰ هزار لیتر از پایگاه دریابانی ماهشهر و ۹۷ هزار لیتر نیز در پایگاه دریابانی آبادان کشف شده است. 
فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با پدیده قاچاق، خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از ۳۵ نفر دستگیر شده‌اند و این اشخاص برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرائم آنان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند. 
سردارهداوند، در پایان خاطر نشان کرد: مرزبانان استان خوزستان در راستای تحقق شعار امسال با سعی و تلاش خود از خروج سرمایه‌های ملی کشور و ورود کالاهایی که به اقتصاد مملکت ضربه وارد می‌کنند در حد امکان جلوگیری می‌ نمایند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.