کشف ترکیب دارویی برای تسکین دردهای مزمن!!

دانشمندان بیمارستان دانشگاه رویال لیورپول با همکاری شورای تحقیقات پزشکی انگلستان (MRC) موفق به طراحی دارویی جدید برای تسکین دردهای مزمن شده‌اند.

 

ghors kapsol

 

منطقه اصفهان محققان با استفاده از شیمی دارویی، روش‌های محاسبه‌ای و تست‌های آزمایشی، موفق به کشف ترکیبی جدید شده‌اند که می‌تواند در درمان دردهای مزمن موثر واقع شود.

دانشمندان با هدف قرار دادن گیرنده گلیسین (Glycine)، این ترکیب را مورد آزمایش قرار دادند.

 

گیرنده گلیسین یکی از متداولترین گیرنده‌های بازدارنده در سیستم اعصاب مرکزی است که نقش مهمی در احساس دردهای مزمن ایفا می‌کند.

بر اساس این گزارش درمان‌های امروزی دردهای مزمن، تنها برای ۴۰ درصد از ۱٫۴ میلیون بیمار مبتلا به دردهای مزمن، موثر واقع می‌شود که حتی این تعداد از بیماران نیز برای ادامه روند درمانی خود به علت تلاش در حفظ تعادل برای تسکین درد و تحمل اثرات جانبی این درمان‌ها، دچار کشمکش هستند.

 

“پروفسور مارتین لیور” از گروه داروشناسی بالینی و مولکولی دانشگاه رویال لیورپول در موسسه ” پزشکی تفسیری” در رابطه با نتایج این تحقیق می‌گوید که مطالعه انجام شده، اکتشافات دارویی دانشمندان را برای یافتن راه‌های درمای جدید گسترش خواهد داد و همکاری شیمی‌دان‌های داروساز، طراحان مولکولی و زیست شناسان عصبی باعث پیشبرد چشمگیری در تولید دسته جدیدی از داروهای درمانی دردهای مزمن شده است.

 

“لیور” تاکید کرد:اکنون دانشمندان در تلاش هستند تا این ترکیب جدید را برای هدف قرار دادن گیرنده گلسین به صورت قرص در بیاورند. تحقیق نشان می‌دهد که این روند عملا قابل انجام است، اما برای دستیابی به داروی خوردنی ایمن، موثر و قابل دوام تحقیقات بیشتری لازم است.

 

هدف نهایی این پژوهش، تسکین دردهای مزمن بیماران برای بازیابی چشمگیر کیفیت بهتر زندگیشان است.”

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.