“کشف” تنها “معدن” سنگهای قیمتی کراندم و یاقوت آبی کشور در همدان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان همدان خبر داد:

معادن سنگهای قیمتی کراندم و یاقوت آبی موجود در کشور در استان همدان کشف شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ «علیرضا حقیقی» اظهار کرد: این معادن تنها معادن سنگهای قیمتی اکتشاف شده کشور با ذخایر قطعی ۷۵۰ هزار کیلوگرم محسوب می شوند که دارای گواهینامه کشف می باشند.

وی در بخش دیگری از رشد ۱۳۰ درصدی ذخایر معدنی کشف شده در سالجاری خبر داد و افزود: میزان ذخایر اکتشاف شده استان از پنج نوع ماده معدنی در ۶ ماهه اول سالجاری در حدود ۲۷ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

حقیقی  همچنین گفت: با توجه به اکتشافات انجام شده میزان ذخایر قطعی عناصر فلزی به ویژه آهن در سالجاری از پنج میلیون تن به افزون بر ۳۰ میلیون تن ارتقاء خواهد یافت.

وی در ادامه تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده را در ۶ ماهه اول سالجاری ۱۳ فقره عنوان کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.

واقعی کردن برداشتهای معدنی از برداشتهای غیرمجاز جلوگیری می کند

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان همدان همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم بخش معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز را واقعی کردن برداشتهای معدنی عنوان کرد.

وی ادامه داد: واقعی کردن برداشتهای غیرمجاز به گونه ای است که حداکثر تا پایان سال میزان استخراج آهن از حدود ۲۵۵ هزار تن به حدود ۹۰۰ هزار تن ارتقاء خواهد یافت و تقریبا بیش از سه میلیون تن به استخراج کل استان افزوده خواهد شد.

حقیقی تصریح کرد: این موضوع سبب می شود هر گونه برداشت مازاد بر مقدار مندرج در پروانه بهره برداری توسط بهره برداران معادن غیرممکن و حقوق دولتی مربوطه به خزانه دولت واریز شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.