کشورهای عربی خواستار برخورد قاطع شورای امنیت با ادامه اشغالگریهای رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش ایرنا نمایندگان دائم کشورهای عربی در بیانیه ای که در پایان نشست شورای امنیت درباره بررسی تحولات فلسطین خوانده شد از وضعیت جاری در سرزمین های اشغالی فلسطینی ابراز نگرانی کرده و از بی تحرکی شورای امنیت در این خصوص انتقاد کردند.

در این بیانیه از شورای امنیت به دلیل سکوت بی مورد و عدم تمایل برای رسیدگی به تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی انتقاد و از اعضای آن خواسته شده است به مسئله اشغالگری رژیم صهیونیستی بطور جدی رسیدگی کرده و به اشغال بخشی از خاک لبنان، کرانه باختری و بلندی های جولان و همینطور به محاصره باریکه غزه توسط سربازان این رژیم نامشروع پایان دهند.

در بیانیه نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل همچنین از اقدامات رژیم صهیونیستی در ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن و ادامه اشغال بیت المقدس بشدت انتقاد شده است.

این بیانیه با اشاره به سیاست غصب زمین توسط رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائل بر روی زمین های فلسطینی را محکوم کرده است.

بیانیه نمایندگان عضو اتحادیه عرب همچنین با اشاره به زندانی کردن هزاران فلسطینی حتی بدون انجام مراحل محاکمه توسط رژیم صهیونیستی این رژیم را به نقض قوانین حقوق بشر متهم می کند.

رژیم صهوینیستی از هنگام جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش های وسیعی از سرزمین های اعراب از جمله قدس را به اشغال خود درآورده است.

قطعنامه های سازمان ملل این مناطق را اشغالی دانسته و آن رژیم را ملزم به خروج از این مناطق می نماید.

با این وجود رژیم اشغالگر قدس با پشتیبانی آمریکا به اشغال فلسطین و بخشی هایی از خاک لبنان و سوریه ادامه داده و از قطعنامه های سازمان ملل را در این خصوص تخطی می کند.

آمریکا تاکنون۴۳ بار قطعنامه های شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده و مانع از اعمال هرگونه فشار به رژیم اشغالگر قدس شده است.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.