کشور با موج دوم افزایش جمعیت سالمندان مواجه است/ مراقبت ادغام یافته و جامع برای سالمندان مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: کشور به سرعت در حال پیر شدن است، به طوری که در سال ۱۴۲۰ قریب به ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور سالمند خواهند بود.

به گزارش  گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب‌دا؛ دکتر علی سنگی در همایش روز جهانی سالمند گفت: سند ملی سلامت سالمند در شورای عالی سلامت مطرح شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و اگر تصویب شود وزارت بهداشت در راستای آن برنامه‌ جامعی برای قشر سالمندان خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به کاهش رشد افزایش جمعیت و افزایش جمعیت سالمند کشور، رویکردهای سیاست جمیعت در کشور باید تغییر کند. کشور با موج دوم افزایش جمعیت در گروه سالمند مواجه است که نشان می‌دهد باید به جمعیت سالمند جامعه توجه بیشتری شود.

دکتر سنگی در ادامه با اشاره به جمعیت ۷۶ میلیونی کشور گفت: در سال ۷۵، تعداد سالمندان ۶٫۶ درصد جمعیت و در اواخر دهه ۸۰، ۷٫۳ درصد و اکنون به ۸٫۲ درصد جمعیت کشور رسیده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان اینکه مهمترین برنامه ما، مراقبت ادغام یافته و جامع سالمندی است، افزود: با ترویج شیوه زندگی سالم، تدوین برنامه ملی نظام سلامت سالمند و بسیج اطلاع‌رسانی به سالمندان قطعاً شاهد تحقق برنامه‌های سلامت محور، برای سالمندان خواهیم بود.

بیش از ۱۰ درصد تهرانی‌ها سالمند می باشند

برپایه این گزارشمدیرکل دفتر سلامت شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: بیش از ۱۰ درصد تهرانی ها سالمند می باشند.

دکتر گلمکانی با بیان این کهتمهیدات مناسبی برای حفظ و ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان و سطح سلامت آنها به عمل نیامده است گفت:برای اینکه درست پاسخگو باشیم لازم است که همه بخش‌ها و ظرفیت‌ها و مردم نسبت به این مقوله آشنا شوند و مدیریت استفاده بهینه از تمامی این ظرفیت‌ها انجام شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.