کشور مستقل فلسطین با اختصاص ۲۲درصد اراضی قابل تحقق نیست

۸فروردین ۱۳،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:‌ آمریکا به‌دنبال آن است دولتی را با مجموع ۲۲ درصد از کل خاک فلسطین، تشکیل دهد و با ایجاد کشور کوچک حدودا ۶ هزار کیلومتری پرونده فلسطین را ببندد.

 سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ اقدام سازمان ملل در پذیرش نام فلسطین به‌جای تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل گفت: اظهارات دبیرکل سازمان ملل با واژه کشور تفاوت دارد و تحت عنوان دولت فلسطین از آن یاد کرده، اگرچه دولت مستلزم داشتن سرزمین است اما در دنیا دولت گاهی در حالت غیرسرزمینی هم شکل می‌گیرد مثل دولت انتقالی و دولت در تبعید.  
 
وی تصریح کرد: موضوع فلسطین آ‌ن‌قدر در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیر دارد که غرب ناچار است برای رهایی از این مخمصه بزرگ اقدامات مهمی را انجام دهد.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: آمریکا به‌دنبال آن است دولتی را با مجموع ۲۲درصد از کل خاک فلسطین، تشکیل دهد و با ایجاد کشور کوچک حدودا شش هزار کیلومتری پرونده فلسطین را ببندد اما سازمان ملل در قطع‌نامه‌های ۲۴۲ و ۳۳۸ سازمان ملل دست کم ۴۹درصد از سرزمین‌های فلسطینی را به رسمیت شناخته است.   
 
زارعی ادامه داد: هم‌اکنون رژیم صهیونیستی به ۲۲درصد هم تن نداده و اعلام کرده بخش‌هایی از این ۲۲درصد سرزمین‌های یهودی‌نشین می باشند و امکان چانه‌زنی دربارهٔ آن وجود ندارد و این در حالی است که مقامات این رژیم به شهر الخلیل اشاره می‌کنند که مسجد حضرت ابراهیم(ع) در آن واقع است.   
 
وی دربارهٔ سفر اوباما به سرزمین‌های اشغالی بیان داشت: قطع‌به‌یقین اوباما در سفر خود به فلسطین اشغالی در این باره با سران رژیم صهیونیستی به مذاکره می‌نشیند و سعی در توقف لفاظی‌های این رژیم بر علیه ایران دارد چرا که اوباما احساس می‌کند روند مذاکرات سازش با مخالفت ایران به جایی نمی‌رسد و برای اینکه ایران را راضی کند دست به این اقدام می‌زند.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: سفر اوباما به رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران از لفاظی‌های اسرائیل هیچ‌گاه احساس تهدید نکرده و این رژیم را در اندازه‌ای نمی‌بیند که توانایی تهدید کردن داشته باشد.
 
انتهای پیام/   
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.