کشیدن دندان عقل در سنین بالا سخت‌تر است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است
ممتاز نیوز : یک اندودانتیکس گفت:‌ دندان عقل نیز مانند دندان‌های دیگر است و از لحاظ کارکرد با آنها متفاوت نیست. در زندگی انسان‌های اولیه در هر ردیف چهار دندان آسیای بزرگ وجود داشته که با تغییر رژیم‌های غذایی مردم، این دندان‌ها تحلیل رفته و در حال حاضر سه دندان آسیای بزرگ وجود دارد.

iبه گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت iبهداشت ؛ دکتر iبهروز افتخار افزود: تحلیل رفتن دندان‌ها همچنان ‌ادامه دارد و  iبه مرور از دندان‌های آسیا کاسته می‌شود. البته این تحلیل در همه اشخاص شرایط یکسانی ندارد و ممکن است دندان عقل در آرواره پایین تشکیل شود ولی در آرواره بالا نباشد که این وضعیت مشکلاتی را در جویدن ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بعضی مواقع نیز دندان عقل iبه صورت ناقص رشد می‌کند و گاهی نیز شکل نرمالی ندارد و محل آن نیز مساعد نیست. در این مواقع دندان عقل می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که باید کشیده شود ولی در حالتی که وضعیت دندان عقل نرمال باشد و جایگاه آن نیز مشکلی نداشته باشد نیازی iبه کشیدن ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دندان عقل در عمیق‌ترین جای دهان است و دسترسی iبه آن سخت است iبه همین سبب تمیز نگه داشتن آن مشکل است و پوسیدگی در آن بسیار ملاحظه می‌شود. ماندن غذا لای دندان و پوسیدگی نیز از عواملی می باشند که می‌توانند سبب بوی بد دهان شوند. گاهی نیز iبه سبب حالت بد دندان عقل، ممکن است دیواره‌های دهان گاز گرفته شده و همین عامل سبب عفونت در دهان شود.

وی ادامه داد: دندان عقل بین ۱۷تا ۲۴ سالگی می‌روید که البته در بعضی اشخاص نیز سریعتر یا دیرتر از این رشد می‌کند که هر چه سن فرد بیشتر باشد کشیدن دندان عقل سخت‌تر است. iبهتر است اشخاص در همین سن دندان عقل خود را نزد پزشک چک کنند تا اگر مشکلی داشته باشد iبه راحتی بتوانند آن را بکشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.