کفاشیان: برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تابع AFC هستیم

ایسنا: علی کفاشیان پس از قرعه‌کشی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۶ سال ایران اظهار کرد: به هر حال پس از مدت‌ها توانستیم میزبانی رقابت‌های آسیایی را بگیریم و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا بتوانیم بازی‌های جام ملت‌ها را هم برگزار کنیم. این توانمندی وجود دارد و با چنین میزبانی‌هایی در سطح نوجوانان و جوانان می‌توانیم خودمان را ثابت کنیم و برای میزبانی جام ملت‌ها آماده شویم. قطعا میزبانی از اهداف مهم ماست و باعث ارتقا سطح فوتبال ما، داوران و بخش‌های دیگر می‌شود. همچنین وقتی که میزبانی یک مسابقه‌ای را می‌گیریم، باید خودمان هم تیم خوبی را تدارک ببینیم.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: حدود ۴ سال است که برای کسب میزبانی تلاش می‌کنیم. حتی دوره قبل هم که میزبانی را به ما ندادند، اعتراض کردیم و همین مسئله باعث شد که این دوره میزبان مسابقه‌ها شویم. اگر امکانات مالی بهتری داشته باشیم، قطعا می‌توانیم میزبانی‌های بهتری را انجام بدهیم و همین مسئله باعث می‌شود که تمام آسیا ایران را ببینند و مرکز تجمع تیم‌های دیگر شویم. برای همین بازی‌ها، کشورهای دیگر تقاضا کردند که در ایران اردو بزنند و این مسئله باعث رشد تیم‌های ما می‌شود.

کفاشیان افزود: از نظر مالی فدراسیون باید هزینه کند و امیدواریم که دولت و وزارت ورزش در راه کسب میزبانی و تدارک زیرساخت‌ها به ما کمک کنند.

وی همچنین درباره لیگ برتر نیز گفت: از مسئولان لیگ برتر و بهروان تشکر می‌کنم. همیشه برای مسابقه‌های آخر لیگ برتر و دسته یک مشکلاتی مانند داوری داشتیم یا اینکه ممکن بود تیمی مقابل تیم دیگر با قدرت ظاهر نشود ولی امسال تا هفته آخر لیگ هنوز قهرمان آن مشخص نشده است. روز گذشته هم دیدار پلی‌آف لیگ یک در شرایط سختی برگزار شد اما هیچ اعتراضی به این بازی نشد. در شرایطی که فردا هم لیگ برتر به پایان می‌رسد هنوز سه تیم با درصدهای مختلف شانس قهرمانی دارند.

کفاشیان همچنین درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر گفت: از نظر کیفی داوری و بخش‌های دیگر لیگ خوب بود. همچنین سیاست‌هایی به سازمان لیگ برتر ابلاغ شده است و در جلسه‌ای که شنبه برگزار می‌شود، آن‌ها را مطرح می‌کنیم. از سطح رقابت‌های لیگ برتر راضی هستم، مخصوصا بعد از عید که کلیه بازی‌ها خیلی خوب برگزار شد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی نیز گفت: بازی با آلبانی و بشیکتاش در ترکیه قطعی شده است و با یک تیم دیگر هم در حال مذاکره هستیم.

علی کفاشیان همچنین با بیان اینکه ایران در مسابقات زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا مدعی کسب مقام قهرمانی است، افزود: ما یک بار در ازبکستان قهرمان شده‌ایم و همچنین علاوه بر اینکه ما در این مسابقه‌ها مدعی هستیم. میزبانی آن هم می‌تواند برای‌مان مثمر ثمر باشد و باعث گسترش و توسعه فوتبال بین‌المللی ایران شود.

وی افزود: ما به وسیله برگزاری این مسابقه‌ها تلاش می‌کنیم خودمان را با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم ضمن اینکه از AFC تشکر می‌کنم که این میزبانی را در اختیار ایران قرار داد.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به بین‌المللی بودن این تورنمنت بانوان نیز می‌توانند در ورزشگاه اکباتان و دستگردی حضور داشته باشند، مطرح کرد: ما طبق قوانین AFC عمل می‌کنیم و تابع همان هستیم و تمام تلاش‌مان این است هر آنچه کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد را برآورده کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که واکنش فدراسیون در مورد لو رفتن لیست بازیکنان تیم ملی توسط ازبک‌ها چیست، گفت: به هر حال تیم ملی ما با همین تعداد بازیکنان به ازبکستان می‌رود و این مسئله نباید زیاد اهمیت داشته باشد اما اگر کادر فنی بگوید که این کار برای ما دارای ضرر است، می‌توانیم به AFC شکایت کنیم. به هر حال این مسئله از نظر ما خیلی مشکل نیست اما اگر کادر فنی بخواهد و نیاز باشد به AFC اعلام می‌کنیم که نمی‌خواستیم لیست ما معلوم شود.

وی همچنین درباره رای کمیته انضباطی درباره تبانی در فوتسال هم گفت: مطمئن هستم کمیته انضباطی جانب هیچ تیم و بازیکنی نیست و قاضی‌ها بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها رای نمی‌دهند بلکه بر اساس مدارک نظرشان را اعلام می‌کنند. ما هم دوست داشتیم زودتر رای داده می‌شد ولی مدارک کامل نبود و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تبانی بین مسئولان و باشگاه‌ها نبوده و کم‌کاری بین بازیکنان بوده است. کسانی که اعتراض دارند و اسنادی دارند که ثابت می‌کند تبانی بوده می‌توانند این اسناد را به فدراسیون بدهند تا شاید این رای نقض و رای دیگری صادر شود.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا با وجود محروم شدن چند بازیکن و سرپرست تیم فوتسال پرسپولیس و گیتی‌پسند قهرمانی لیگ برتر فوتسال از این تیم اصفهانی گرفته نشد، گفت: زمانی باشگاهی که امتیاز تیمی را دارد خبری از ماجرا ندارد ولی بازیکنان کم‌کاری می‌کنند. در این زمان نمی‌توانیم بگوییم که چون این بازیکن دارد از این تیم می‌رود باشگاه را از صحنه حذف کنیم. باشگاه سعی خودش را کرده و قصد تبانی نداشته است اما با بازیکنان خاطی برخورد می‌کنیم تا کسی دیگر جرات چنین کاری نداشته باشد. هرچند باز هم تکرار می‌کنم که اگر شاکی پرونده مدارکی دارد که اثبات می‌کند تبانی بین دو باشگاه انجام شده است، ارائه دهد و مطمئن باشد که باشگاه خاطی را کلا محروم می‌کنیم.

کفاشیان همچنین درباره نقش رضا قراخانلو به عنوان سرپرست کمیته مطالعات راهبردی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: قرار است که ایشان تجربیات زیاد خود را که در مدیریت ورزش داشته‌اند در اختیار بخش جوانان و آکادمی فوتبال بگذارند و آن‌ها را هدایت کنند. همچنین تمام کمیته‌های فدراسیون باید برنامه‌ها و سیاست‌های کاری خود را تدوین کنند که این کار نیز زیر نظر کمیته مطالعات راهبردی انجام می‌شود.

وی درباره سرنوشت کمیته بین‌الملل فدراسیون هم گفت: فعلا که جمالی سرپرستی این کمیته را بر عهده دارد و اگر ببینیم که در کارش توانایی لازم را دارد، این کار را کاملا به او می‌سپاریم وگرنه از افراد دیگری هم برای این کار کمک می‌گیریم.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان و در پاسخ به این سوال که سرپرست تیم ملی فوتبال چه زمانی اعلام خواهد شد گفت: هر وقت کمیته فنی و توسعه کار خود را آغاز کرد، در این باره تصمیم‌گیری می‌شود. فعلا مشکلی در این زمینه نداریم و کارهای زیر نظر من و نبی انجام می‌شود. کارهای تیم ملی تقسیم شده است و سر فرصت سرپرست این تیم معرفی می‌شود.

جوان آنلاین – آخرین عناوین ورزشی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.