کلاهبرداری یک زن از طریق ازدواج با چهار نفر

من مدتی قبل با زنی ۳۰ ساله به نام “مژگان” ازدواج کردم. او با چرب زبانی و خوش‌رفتاری که داشت، بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از من گرفت و این در حالی بود که یک دستگاه «ب ام و» مدل سال نیز برایش خریده بودم. بعد از مدتی متوجه شدم که او همزمان به عقد مردی جوان درآمده و قصد دارد با وی ازدواج کند
تحقیقات بازپرس جنایی تهران درباره یک پرونده آدم‌ربایی، از راز فعالیت‌های کلاهبردارانه یک زن از طریق ازدواج با چهار نفر پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، ۱۱ مهرماه سال گذشته، مردی ۵۰ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب مدعی شد که از سوی سه نفر ربوده شده و از وی بابت امضای یک رضایت‌نامه، دو چک سفید امضا گرفته شده است.

این شخص به نام “داریوش” در مورد رضایت‌نامه مذکور، گفت: من مدتی قبل با زنی ۳۰ ساله به نام “مژگان” ازدواج کردم. او با چرب زبانی و خوش‌رفتاری که داشت، بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از من گرفت و این در حالی بود که یک دستگاه «ب ام و» مدل سال نیز برایش خریده بودم. بعد از مدتی متوجه شدم که او همزمان به عقد مردی جوان درآمده و قصد دارد با وی ازدواج کند. “مژگان” وقتی متوجه شد قصد شکایت دارم، مرا به همراه دو نفر دیگر ربود و با اخذ دو چک سفید امضا، خواست که رضایت‌نامه‌ای را امضا کرده و هرگز شکایت نکنم.

با آغاز بررسی‌های پلیسی در این زمینه به دستور قاضی توکلی، بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، این زن پس از گذشت ماه‌ها بازداشت شد و تحقیقات بازپرس نشان داد که وی از طریق ازدواج با چهار مرد دست به کلاهبرداری زده است.

همسر چهارم این زن با مراجعه به دادسرا، گفت: مدتی قبل با “مژگان” آشنا شدم و چون می‌خواستم به استرالیا بروم، برای ازدواج با او برنامه‌ریزی کردم. یک روز دیدم که “مژگان” با یک «ب ام و» مدل بالا سر قرار آمد.

وقتی موضوع را جویا شدم، شروع کرد به تعریف داستان زندگی‌اش و گفت که پدرش در زمان شاه در معرض مجازات اعدام بوده و فردی که بعدها متوجه شدم همسر سوم او بوده، پدرش را از مجازات اعدام رهانده و وی را از سن دو سالگی بزرگ کرده است.

این شخص به اسم “رضا” ادامه داد: من نمی‌دانستم که این فرد، همسر موقت اوست بلکه فکر می‌کردم او پدرخوانده‌اش است.

برادر “رضا” نیز به بازپرس جنایی گفت: ما در حال برپایی مراسم عقد بودیم که “داریوش” با من تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان یک مشتری، از من خواست برای انجام معامله‌ای با او ملاقات کنم. وقتی سر قرار رفتم، او تمام مدارک مربوط به ازدواجش با “مژگان” را نشانم داد و من همانجا متوجه شدم که همسر برادرم، همزمان در عقد موقت “داریوش” قرار دارد. با آوردن بهانه‌ای، مراسم عقد را بهم زدیم و من به تدریج موضوع را به برادرم گفتم. او که کاملا از نظر روحی بهم ریخته بود، به استرالیا رفت و بعد، از آنجا “مژگان” را طلاق داد.

به گزارش ایسنا، “داریوش” در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن اعلام شکایت از “رضا” گفت که وی با علم به متاهل بودن “مژگان” او را به عقد خود درآورده است اما “رضا” مدعی شد که هرگز از ازدواج او با خبر نبوده است زیرا در شناسنامه‌ای که “مژگان” به وی ارائه داده، اثری از نام همسر نبوده است.

این در حالی است که دو مرد دیگر نیز که به همین طریق مورد کلاهبرداری این زن قرار گرفته‌اند، به بازپرس جنایی شکایت کردند.

قاضی توکلی با صدور قرار قانونی برای مژگان به اتهام فریب در ازدواج، جعل شناسنامه، کلاهبرداری و مواردی دیگر، پرونده را جهت تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس قرار داد.
انجمن های تخصصی فلش خور – تمامی انجمن‌ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.