کمک هزار و۵۰۰ میلیاردی شهرداری به مترو

جام جم آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از ابتدای سال جاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت تعهدی و نقد به مترو تهران پرداخت داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، حسین محمد پورزرندی با اشاره به اینکه شهرداری تهران امسال ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی های قبلی و سررسید شده فاینانس مترو را که از بدو تاسیس مترو بود، متعهد شده است، گفت: شهرداری تهران علاوه بر پول هایی که به صورت کمک به مترو می پردازد و پرداخت های غیر نقد که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری می شود، ۹۱٫۹ میلیارد تومان نیز برای گشایش ال سی های خط چهار مترو پرداخت کرد.

وی افزود: اما دولت که قرار بود ال سی خط چهار مترو را به همین اندازه تامین کند، تنها ۵۰ میلیارد تومان آن را به بانک عامل پرداخت کرده است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری تهران حدود ۴٫۵ برابر دولت به مترو کمک کرده است، اظهارداشت: در سال گذشته سهم عمرانی ساخت مترو برای شهرداری تهران ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و این رقم در تفریغ بوده آخر سال ۹۰ به ۷۱۵ میلیارد تومان رسید.

پورزرندی تصریح کرد: در این میان دولت نیز بایستی همین مبلغ را پرداخت می کرد که صرفا ۲۴۰ میلیارد تومان آن تصویب شد اما از این مبلغ نیز تنها ۱۹۲ میلیارد تومان پرداخت شد، در بحث یارانه نیز ۱۴۰ میلیارد تومان سهم شهرداری و به همین میزان نیز سهم دولت محترم بود اما پرداختی دولت نیز از این سر فصل، کلا ۸۰ میلیارد تومان بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.