کمیت و کیفیت پایان نامه های هوافضا؛ تابلویی از رویکردهای فناوری

۲۴خردادماه،

کمیت و کیفیت پایان نامه های هوا فضا که در دانشگاه ها توسط دانشجویان تهیه می شود تابلو و راهمایی از رویکردهای فناورانه است.

سیاوش ملکی فر کارشناس هوا فضا در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: زیر ساخت های صنعتی مانند هوا فضا تنها به سخت افزار آزمایشگاهی یا خطوط تولید مواد اولیه و اجرای دقیق تولید مواد اولیه و اجرای دقیق ختم نمی شود بلکه مصادیق نرم افزاری و مغز افزاری نیز وجود دارند.

وی افزود: بستر نرم افزار و  مغز افزار باید در صنعت هوا فضا رشد کرده و از طرف دیگر باید از این روش ها به عنوان شاخص واقعی و توسعه یافته صنعت طراحی و ساخت وسابل پرنده در کشور حساب آیند.

ملکی فر اظهار داشت: مهمترین زیر ساخت های نرم افزاری صنعت هوا فضا باید در دانشگاه ها سراغ گرفت و کمیت و کیفیت پایان نامه های دانشجویی مقاطع مختلف دانشگاهی در یک کشور تابلویی از وضعیت دانش و رویکردهای علمی فناورانه است.

وی تصریح کرد: تعداد و محتوای پایان نامه های دانشگاهی که سمت و سو و محتوای هوا فضایی دارند که حتی به طور مستقیم و غیر مستقیم با حمایت بخش هوا فضای یک کشور انجام می شوند می تواند یک شاخص بارز و گویا از زیر ساخت نرم افزاری و مغز افزاری صنعت هوا فضای یک کشور باشد.

ملکی فر یادآور شد: این پایان نامه ها را در درجه اول باید در دانشکده های هوا فضا، برق و مکانیک و در درجه دوم در دانشکده هایی مانند رایانه، شیمی، پلیمر، متالوژی و صنایع جست و جو کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.