کمیته ستاد بحران زنان و کودکان در آذربایجان شرقی تشکیل شد

مریم مجتهدزاده روز دوشنبه در نشست اعضای این کمیته در تبریز اظهارکرد: عمق فاجعه بسیار زیاد است و باید تمام کمبودها در حوزه زنان و کودکان در این کمیته شناسایی و به مسوولان منتقل شود.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد: با تشکیل این کمیته باید تمام امکانات و خدمات به صورت کامل و مساوی بین همه اشخاص زلزله زده توزیع شود.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات رسانی خوب و به موقع انجام گرفته در این مناطق افزود: متاسفانه در بعضی از مناطق تعداد چادرها کم و کافی نبود.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانه در دولت های نهم و دهم مقاوم سازی شده که در این زلزله خانه هایی که مقاوم سازی نشده بودند، ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

وی به احداث کانکس هایی برای استحمام و سرویس های بهداشتی در این مناطق تاکید کرد.

وی با اشاره به زنانی که در اثر این زلزله سرپرست خانوار شده اند، اظهار کرد: این زنان نیازمند حمایت های مسوولان بوده و برای توانمند شدن نیاز به آموزش دارند.

مجتهدزاده گفت: با هماهنگی با اداره کل بهزیستی استان زنان باردار به مراکز بهداشتی شهرها انتقال خواهند یافت.

مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده بر لزوم حمایت های عاطفی و روانی زنان و کودکان این مناطق تاکید کرد.

مشاور امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با تشکیل این کمیته تمام مشکلات زنان و کودکان شناسایی و احصا خواهد شد.

نسرین پیرسمساری افزود: مردم روزه دار استان با تمام توان از ساعات اولیه اقدام به کمک رسانی و اهدای خون به جمعیت زلزله زده کرده اند.

وی تاکید کرد: این کمیته از حقوق زنان و کودکانی که در معرض آسیب های عاطفی و اجتماعی هستند حمایت می کند.

این کمیته با مدیریت ‘نسرین پیرسمساری’ مشاور امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی و متشکل از مشاوران بانوان دستگاه های مختلف، فرمانداری ها و خیرین شروع به کارکرد.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈ ریشتر ˈ شهرستان های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

۶۱۲۰/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۴۹۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.