کمیته پایش استان اصفهان بر بازار سرویس های اینترنتی نظارت می کند

‘تقی شفیعی’ روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی و نظارت بر بازار سرویس های اینترنتی و شبکه در استان ، اولویت اول برنامه های این کمیته در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه کمیته پایش و کنترل بازار در اسفند ماه سال گذشته در اصفهان تشکیل شد، گفت: تمام سرویس های ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای فعال در این حوزه از جمله اپراتورهای تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، ماهواره ای و پستی با هدف تامین حقوق مردم تحت پوشش این کمیته قرار دارد.

وی تصریح کرد: کار نظارت و کنترل این اپراتورها بخصوص سرویس دهندگان اینترنتی با بازدید از شرکتها و مراکز فعال و با همکاری دستگاههای اجرایی صورت می گیرد.

به گفته شفیعی، نظارت و کنترل محتوای فضای مجازی، زیرساختهای ارتباطی، مراکز میزبانی داده ها (host ) و پهنای باند اینترنت از دیگر برنامه های این کمیته است.

وی افزود:مواردی مانند رعایت استانداردهای ملی و بین المللی، کیفیت خدمات و سرویس ها، کم فروشی، گران فروشی، تقلب در کار، ساماندهی صنفی و پروانه کسب توسط این کمیته بررسی می شود.

وی با بیان اینکه این کمیته در راستای اجرایی کردن تفاهمنامه پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات تشکیل شده است، افزود: این تفاهمنامه بین هشت دستگاه نظارتی کشور با محوریت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: پنج محور اصلی این تفاهمنامه شامل برگزاری کارگاههای آموزشی، تشکیل کارگروههای مشترک نظارت و اعمال مقررات، ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه یکپارچه پایش و کنترل، اطلاع رسانی، دریافت و رسیدگی به گزارش ها و شکایت هاست.

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی گفت: با فعالیت این کمیته،بستر مناسبی برای سرعت بخشیدن به برخورد با تخلفات اپراتورها،رعایت حقوق مشترکین، خدمت رسانی بهتر به مردم و برخورد با جرایم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم می شود.

به گفته وی، این کمیته از ظرفیت های سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به تشکیل دو جلسه کمیته پایش و کنترل بازار خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان گفت: این جلسات با حضور نمایندگانی از اداره کل تنظیم مقررات منطقه مرکزی، سازمان نظام صنفی رایانه ای، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت ارتباطات زیر ساخت، استانداری و پلیس فتا استان اصفهان تشکیل شد.

وی تصریح کرد:این کمیته تا کنون علاوه بر اصفهان در استانهای تهران، قزوین، همدان و خوزستان تشکیل شده است.

اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی کشور استانهای اصفهان، مرکزی، قم، چهار محال و بختیاری و یزد را پوشش می دهد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

۷۱۴۸/۱۰۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۶۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.