کمیسیون اروپا در مورد کسری بودجه به فرانسه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، این کمیسیون در گزارش خود مربوط به اقتصادهای منطقه یورو خاطرنشان کرد: تقویت بودجه یکی از چالش های سیاسی مهم در فرانسه است.

این گزارش افزود: با آنکه این کشور برای کاهش کسری بودجه به ۴٫۴ درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری به شدت تلاش کرده است، فاصله موجود تا کسری بودجه سه درصدی تولید ناخالص داخلی چشمگیر و موجب نگرانی است.

مقامات فرانسوی باید تدابیر لازم را به منظور اطمینان از کاهش کسری بودجه تا سال ۲۰۲۴ به کار بندند.

بر اساس این گزارش، ‘فرانسوا اولاند’، رییس جمهوری فرانسه، که با شکست دادن ‘نیکلا سارکوزی’، رقیب جناح راستی و رییس جمهوری پیشین این کشور، اخیرا به قدرت رسیده، وعده داده است بودجه را تا سال ۲۰۱۷ متوازن سازد.

اما وی از بابت طرح های دولت پیشین مبنی بر استخدام ۶۰ هزار آموزگار و بازنشستگی شاغلانی که از سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی به خدمت دولت در آمده اند، در سن ۶۰ سالگی به جای ۶۲ سالگی ابراز نگرانی کرده است.

این کمیسیون اعلام کرد افزایش بودجه عمومی باید کم تر از رشد بالقوه تولید ناخالص داخلی باشد و توجه ویژه به مسیر هزینه های اجتماعی و دولتی لازم است.

این گزارش تاکید دارد که برای بهبود نظام مالیاتی باید تلاش های بیشتری صورت گیرد؛ زیرا رشد اقتصادی مستمر را تقویت می کند و همزمان استمرار نظام پرداخت بازنشستگی ها چالشی در برابر دولت فرانسه است.

پیش بینی می شود که اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۱۲، نیم درصد رشد کند که این امر بازبینی راه حل ها برای پرداختن به مشکلات بازار کار را لازم می سازد.

همچنین برآورد می شود که رشد اقتصادی ناچیز باعث افزایش بیکاری بالاتر از ۱۰ درصد در سال جاری و آتی شود.

افزون بر این، کمیسیون اروپا یادآور شد که عملکرد بخش صادرات فرانسه نیز چالشی چشمگیر است و دستمزدها از سال ۲۰۰۰ به بعد سریع تر از میزان بهره وری افزایش یافته است. فضای تجاری این کشور همچنین فاقد خلاقیت و رقابت لازم است.

گزارش کمیسیون اروپا می افزاید: پاریس باید تلاش های زیادی صورت دهد تا تجار از بابت رقابتی بودن فضای کسب و کار و خلاقیت های سالم در عرصه های مشخص، چارچوب مقررات و غیره مطمئن شوند.

تدابیر زیادی برای تقویت رقابت پذیری در بازار خرده فروشی، محصولات الکترونیکی، حمل و نقل ریلی و بنادر باید در دستور کار دولت باشد.

مترجمام**۹۱۵۷**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۰۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.