کمیسیون عمران نگاه عمیقی به طرح مسکن مهر و پاسخگویی آن داشته باشد

‘ علی اکبر اولیا’ نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس هشتم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دوره نهم لازم است نسبت به پایش مسیرهای طی شده در گذشته اقدام نمایند و راههای نوین و دقیقی را برای حل مشکلات طرحهای عمرانی در چارچوب قانونی مصوب نمایند .

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و بویژه اعضای کمیسیون عمران از افراد صاحب نظر برای بررسی همه جانبه طرحها و لوایح بهره گرفته و مشاوران متعهدی را در اختیار داشته باشند .

اولیاافزود: تصویب قوانین ومقررات در مجلس نهم با توجه به اسناد بالادستی چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه پنجم توسعه (۹۴-۱۳۹۰) صورت گیرد .

وی گفت : کمیسیون عمران مجلس در دوره هشتم در قالب تشکیل کمیته بررسی نظام فنی واجرایی برای نخستین بار نسبت به بررسی همه جانبه این نظام اقدام ، و آن را تعریف کرد.

نماینده سابق مردم یزد و صدوق در مجلس هشتم اضافه کرد: ارزیابی و بازنگری ساختارهای ساخت وساز کشور ، بررسی زیر بخش های مسکن و راه از جمله اقداماتی بود که در کمیته نظام فنی واجرایی صورت گرفت .

اولیا موضوع بودجه ریزی برای طرحهای عمرانی ، چگونگی بهره گیری از خدمات مشاورین و پیمانکاران را مهم خواند و گفت : کمیسیون عمران مجلس نهم نقش نظارتی خود را به بهترین شیوه به مورد اجرا گذارد تا شاهد اثربخشی طرح های عمرانی برای پاسخگویی به نیازهای روز و آینده جامعه باشیم .

وی موضوع تدوین طرح جامع حمل ونقل را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت : نقش حمل ونقل در توسعه اقتصادی کشور و در مناطق شهری و روستایی اهمیت بسزایی دارد، تنوع و مشخصات ناوگان مورد نیاز اعم از جاده ای ، ریلی ،هوایی و دریایی از مباحث مهم این بخش محسوب می شود .

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم گفت : منابع اعتباری برای اجرای پروژه های عمرانی در کشور محدود است و ضرورت دارد نسبت به تصویب منابع برای طرحهایی اقدام شود که به ضرورت اجرای آن واقف شده ایم و از هدر رفتن منابع در این ارتباط به طور جدی خودداری شود .

وی اهمیت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را خاطرنشان ساخت و اظهار داشت : امروز همه دست اندرکاران براین باورند که دولت باید نقش سیاستگذار و نظارتی در اجرای امور داشته باشد و از تصدی گری پرهیز نماید.

اولیا اهمیت واگذاری مسئولیت های دولت در حوزه مسکن وراه را یاداور شد و گفت : تجهیز ناوگان در حوزه های مختلف حمل ونقل با بهره گیری از توانایی های بخش خصوصی و منابع خارجی اجتناب ناپذیر است و هرقدر برنامه ریزی برای انجام امور کارشناسی تر و با همه جانبه نگری صورت گیرد ، میزان اثرگذاری و بهره مندی مردم از آن بیشتر خواهد شد .

وی کاهش سن ناوگان حمل ونقل کشور در حوزه های یاد شده را مهم خواند و گفت : افزایش ظرفیت و نوسازی ناوگان با امکانات بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی اهمیت بسزایی دارد و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دوره نهم به این موضوع به طور ویژه باید رسیدگی نماید .

به گفته اولیا، علیرغم موانع ایجاد شده خارجی برای کشورمان ، همچنان از زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار هستیم و چنانچه ابزارها و زمینه های مناسب فراهم شود ، در اجرای طرح های عمرانی می توان از منابع خارجی بهره گرفت و یا با بستر سازی لازم از ایرانیان مقیم خارج دعوت به مشارکت کرد .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۵۱۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.