کنترل سطح کلسترول خون در بیماران دیابتی ضروری است

Multimedia_pics_1387_8_Science_63.jpg

کارشناسان سلامت در انگلیس هشدار دادند اکثریت افراد مبتلا به دیابت، سطح کلسترول خون خود را به طور موثر تحت کنترل ندارند و به همین دلیل خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، «موسسه خیریه دیابت انگلیس» در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که ۹۰ درصد مبتلایان به دیابت باید معاینات کامل سالانه انجام دهند تا مشکلات احتمالی که سلامت آنها را تهدید می‌کند، آشکار شوند اما در یک بررسی جدید معلوم شد که حداقل در این کشور بسیاری از بیماران دیابتی از معضل کلسترول بالا غفلت می‌کنند و به شیوه موثر با این اختلال مقابله نمی‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، باربارا یانگ، مدیر اجرایی این موسسه خیریه در این باره تاکید کرد: با وجود تست کلسترول کار بسیار ساده‌ای است اما هزاران نفر از بیماران دیابتی به دلیل اهمال و بی‌توجهی در این مورد، سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

بنابراین گزارش، در حال حاضر حدود ۳٫۷ میلیون نفر در انگلیس به دیابت مبتلا هستند که اکثریت آنها یعنی حدود ۹۰ درصد دیابت نوع دوم دارند. به گفته پزشکان مبتلایان به هر دو نوع دیابت (نوع اول و نوع دوم) بیش از افرادی که دیابت ندارند در معرض ابتلا به امراض قلبی هستند.

آمار نشان می‌دهد که بیماری‌های قلبی و عروقی عامل مرگ ۴۴ درصد از بیماران مبتلا به دیابت نوع اول و ۵۲ درصد از مبتلایان به دیابت نوع دوم هستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.