کنترل واردات با اجرای طرح شبنم شتاب گرفت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مجری طرح شبنم با اشاره به ماهیت اجرای طرح شبنم که به منظور کنترل واردات صورت گرفته است تصریح کرد: کالاهایی که مشمول اجرای این طرح هستند، عمدتا تولید مشابه داخلی دارند و این امر در کنترل واردات و کمک به تولید داخل موثر است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ «محمود اعلایی» با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون، شاهد کاهش قاچاق کالاها ی وارداتی بوده ایم افزود: به عنوان مثال گوشی تلفن همراه که بخش عمده‌ای از قاچاق کالای وارداتی را تشکیل می داد در حد قابل قبولی کاهش پیدا کرده است که این موضوع نشات گرفته از اجرای طرح شبنم است.

وی با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی نیاز به دریافت کد شبنم ندارد افزود: به جزء کالاهای اساسی و اولویت دارتمامی کالاهای مشمول این طرح باید قبل از توزیع، برچسب شبنم را نصب کرده باشند.

اعلایی در ادامه با یادآوری این مطلب که پس از اجرای طرح شبنم و اطمینان مصرف‌کنندگان از مورد تایید بودن گوشی‌های موجود در بازار، حجم واردات قانونی در سال گذشته به شدت افزایش یافته است اظهار کرد: این امر موجب شده تا  مصرف کنندگان نسبت به صحت و سلامت کالای خریداری‌شده اطمینان بیشتری داشته باشند و  از خدمات پس از فروش و ضمانت‌های قانونی آن نیز بهره شوند..

مجری طرح شبنم همچنین گفت: طرح شبنم علاوه بر این که جایگاه کالا و محصولات داخلی را ارتقاء می‌دهد، انتخاب محصول را برای مصرف کننده راحت کرده است .

وی تاکید کرد: برای بسط وگسترش این طرح نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط و مردم هستیم تا بتوانیم در تسریع اجرای این طرح بیش از پیش سهیم باشیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.