کوله پشتی سنگین سبب بروزدردهای عضلانی می گردد

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : کوله پشتی سنگین سبب بروز دردهای اسکلتی و عضلانی در ناحیه گردن ، شانه و ناحیه پشت دانش آموزان می گردد.
دکتر سید احمد رئیس السادات روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با این که بهترین روش حمل دفتر ،کتاب و نوشت افزار برای دانش آموزان استفاده از کوله پشتی است ولی باید گفت استفاده از کوله پشتی های سنگین نیز سبب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان می گردد .

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها باید به نکات مختلفی در هنگام خرید کوله پشتی دقت کنند اول این که کوله پشتی باید بدون چرخ باشد و در کوله های بدون چرخ نیز داشتن نوارهای پهن برای شانه و کمر لازم است زیرا وزن بسیار وسایل داخل کوله بیشتر به نوارها منتقل شود و این نوارهای پهن سبب شوند که بار کمتری به شانه ها و کمر تحمیل شود.

رئیس السادات افزود: وزن کوله پشتی به همراه محتویات آن نباید بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن کودک باشد به عنوان مثال برای کودک ۱۰ ساله با وزن ۳۰ کیلوگرم باید وزن کوله پشتی با محتویات داخل آن حداکثر ۴ تا ۵ کیلوگرم باشد .

دبیرانجمن طب فیزیکی و توانبخشی اظهارداشت : باید به کودکان آموزش داده شود از حمل دفتر، کتاب و وسایل غیرضروری به مدرسه اجتناب کنند و علاوه براین معلمان نیز نباید از دانش آموزان بخواهند بیش از حد معمول کتاب به مدرسه بیاورند . به هنگام چیدمان وسایل در کوله پشتی کتابهایی با وزن و حجم بیشتر باید در قسمتی از کوله قرار داده شود که به پشت نزدیک تر است و وسایل با وزن کمتر در قسمت خارجی کوله گذاشته شوند.

وی تاکید کرد: کوله پشتی نامناسب و غیراستاندارد می تواند به ناحیه کمر ، گردن و شانه ها آسیب جدی بزند. همچنین شلی بیش از حد نوار کوله پشتی می تواند سبب آویزان شدن کوله پشتی و بروزدردهای اسکلتی و عضلانی درناحیه شانه و کمر شود .

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.