کوچولوترین دختر دنیا به مدرسه‌ رفت

رفتن به مدرسه برای کودکانی که کمی با دیگران متفاوت هستند به اندازه کافی دشوار است اما برای شارلوت کوچولو متفاوت بودن یعنی زندگی.

به گزارش بی باک، جام جم آنلاین به نقل از کبک اتر نوشت؛ شارلوت گارساید دخترک پنج ساله بریتانیایی که دچار کوتوله‌گی مادرزادی است قدش بزرگتر از یک نوزاد نیست اما او هفته گذشته به همراه همشاگردی هایی با قد عادی برای نخستین بار به مدرسه رفت و تمام دستورات پزشکی را به چالش کشید.

خانواده گارساید در شهر کوچک ویترنسیئا بریتانیا زندگی می کنند. از نظر والدینش شارلوت با چنان مهارتی با زندگی کنار می آید که اغلب حیرت مردم را برمی انگیزد. او دارای حس کنجکاوی بی حد و اندازه است.

وقتی شارلوت به دنیا آمد وزنش کمتر از دو کیلو گرم و سرش به اندازه یک توپ گلف بود. مادرش او را در جیب ژاکت کلاه‌دارش حمل می کرد و پوشک های او به اندازه یک کارت اعتباری بودند.

اما نیومن مادر شارلوت می گوید: او بسیار کنجکاو است و مربیان مدرسه به ما گفته اند که سطح فراگیری او درسطح یک بچه سه ساله بوده که این به مراتب فراتر از چیزی است که ما فکر می کردیم.

شارلوت دارای سه خواهر هشت، ۱۲ و ۱۵ ساله است که کاملا عادی هستند.

نوع سندرم ” primordial dwarfism” شارلوت به اندازه ای نادر است که پزشکان نامی برای آن ندارند. تقربیا ۱۰۰ نفر در سراسر جهان مبتلا به این سندرم هستند.

در این سندرم استخوانها و سایر ارگان های بدن به طور هماهنگ با یکدیگر رشد کرده اما اندازه آنها بسیار کوچک است و وزن افراد مبتلا هرگز از ۱۴ کیلوگرم فراتر نمی رود.

در عین حال، بیماری شارلوت علاوه کوچولو ماندن او موجب اختلالاتی در سیستم ایمنی بدن شده و کیست هایی را روی کبد ایجاد می کند.

کلوئه خواهر شارلوت می گوید: وقتی مردم با او برخورد می کنند و به او دست می زنند اغلب می ترسند که او را بشکنند. اما شارلوت به اندازه کافی  اهل درگیری بوده و حتی برای ثانیه ای نمی تواند آرام و قرار داشته باشد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.