کیفیت آثار مستند جشنواره از آثار داستانی بالاتر بود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

مینوفرشچی عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلمنامه جشنواره ملی دانشجویی:

آثار مستند ارائه شده به دبیرخانه به لحاظ کیفی از درجه بهتری به نسبت فیلم های داستانی برخوردار بود.

مینو فرشچی، عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم نامه جشنواره ملی فیلم دانشجویی به خبرنگار حوزه سینمایی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: در بخش فیلم های داستانی آثار بسیاری به دبیرخانه ارسال شد که به لحاظ کیفی می توانست از سطح بهتری برخوردار باشد.
وی افزود: آثار ارائه شده در بخش مستند هم از خلاقیت و نوآوری بسیار خوبی بهره مند بود.
فرشچی تصریح کرد: فیلم نامه های دریافتی قابلیت تبدیل به آثار سینمایی و یا تلویزیونی را دارند زیرا جوانان به دور از گیشه فیلم هایشان را ساخته اند.
لازم به ذکر است؛ فرشچی علاوه بر داوری مسئولیت تدریس کارگاه آموزش فیلم نامه نویسی را نیز بر عهده دارد.
وی در ادامه با اشاره به نوع نگارش فیلم نامه و پیچیدگی های آن، گفت: فیلم نامه نویسی هنری پیچیده است که برخی ریزه کاری‌ها و داشتن جزییات آن به تدریج و در طول فعالیت و نگارش بسیار به دست می آید.
وی افزود: مشاهده دقیق، شنیدن و توجه به لحن و لهجه های مناسب با موقعیت های جغرافیایی ایران عاملی مهم بود که رسانه ها هم به سمت و سوی زبانی واحد و طبقه ای در حال حرکت هستند بیان کردن یک رویداد در گذشته به صورت تصویر و شرح آن امری نادرست به نظر می رسید.
فرشچی اظهار داشت: فیلم نامه ای که با افعال ماضی همراه باشد را فیلم نامه نمی دانیم من معتقدم که حتی در ارتباط با فلاش بک ها هم باید تصاویری مربوط به زمان حال را نشان داد زیرا فلاش بک ها ممکن است در صورت کاربرد زیاد خسته کننده به نظر آید.
وی اظهار داشت: البته در برخی آثار استفاده از فلاش بک ها به جا و درست صورت گرفته است که فیلم سینمایی “دو زن” ساخته تهمینه میلانی بیانگر این مطلب است.
وی خاطر نشان کرد: یک نویسنده خوب باید به درستی بیاندیشد و نسبت به محیط اطراف خود و اتفاقات آن حساس باشد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.