کچل‌ها طاسی را فراموش کنند

جام جم آنلاین: ظاهرا آینده کچل‌ها و مودارشدن مجدد پوست سرشان با نتیجه تحقیقات دانشمندان عرصه تریکولوژی گره خورده است: پژوهشگران مو در حال تحقیق صحت این نظریه‌اند که طاسی سر مردان، منتج از به خواب رفتن فولیکول‌های مو در پوست سر آنهاست.

کارشناسان و پژوهندگان این تحقیق معتقدند به خواب رفتن فولیکول‌ها باعث نازک شدن و عدم زایش یا رشد مو می‌شوند، اما در صورتی که فولیکول‌ها مجددا بیدار و به فعالیت واداشته شوند، کچلی سر مردان برطرف خواهد شد و گرچه این راه دائمی نیست و جلوی طاسی در سنین بالاتر را نمی‌گیرد اما دست‌کم اشخاصی را که در سال‌های ابتدایی ابتلا به طاسی قرار دارند به احتمال بسیار زیاد از کچلی در امان نگه خواهد داشت.

این تحقیق از سوی شرکتی در پاریس انجام گرفته و دکتر برونو برنارد، رییس بخش «زیست‌شناسی مو» شرکت موصوف، ابراز امیدواری کرده است که بیدارسازی فولیکول‌های مو به صورت درمان با شامپو یا کرم به مردان طاس عرضه شود.

وی گفته ترکیب فرمول جدیدی شناسایی شده که با آن می‌توان دوره نهفتگی فولیکول‌ها را کوتاه کرد و موهای روی پوست سر مردان را به حالت رشد عادی برگرداند.

طبق نظریه جاری در حوزه سلامت مو، ریشه موی افراد پس از طی دوره‌ای چهار ساله، حالت استراحت یا دوره موسوم به خواب را طی می‌کند تا سلول‌های بنیادین پوست در این دوره بتوانند فرآیند لازم برای رشد موهای جدید را فراهم آورند؛ در صورت فعال نشدن فولیکول‌ها پس از این دوره، کچلی بروز کرده و دائمی می‌شود.(جام جم – ضمیمه چاردیواری)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.