لابی صهیونیستی مانع اصلی نهایی شدن توافقات میان ایران و ۱+۵ است

۱فروردین ۱۳،

یک کارشناس مسائل راهبردی مانع اصلی نهایی شدن توافقات میان ایران و ۱+۵ را لابی صهیونیستی تلقی کرده و گفت: این لابی صهیونیستی با افزایش فشار به غرب به دنبال پیشبرد اهداف انحرافی‌ خود در روند مذاکرات است.

رضا طلایی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های یک جانبه غرب علیه ایران، گفت: ناامیدی غرب در رابطه با عدم تاثیرپذیری ایران از تحریم‌ها سبب شده تا طرف غربی با طرح موضوعاتی در تلاش برای به خطر انداختن موقعیت کشورمان در منطقه باشد.

وی ادامه داد: ناکارآمدی تحریم‌های غرب علیه ایران و اختلافات میان سیاست‌مداران غربی کاخ سفید را با نگرانی مواجه ساخته است.

طلائی‌نیک با اشاره به نقش پررنگ رژیم غاصب صهیونیستی در تشدید فشارهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، نشست مشترک ایران و ۱+۵ در آلماتی را امری مثبت برای سیاست خارجی کشورمان تلقی و تصریح کرد: مذاکرات اخیر  ایران و۱+۵ در آلماتی سبب پدید آوردن رویکردهای متفاوتی در برابر سیاست خارجی ایران شد.

این کارشناس مسائل راهبردی با تاکید بر اینکه کاخ سفید از افزایش تحریم‌ها علیه کشورمان ناامید شده است، اظهار داشت: آمریکا با یارگیری در اروپا به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود در تلاش برای به خطر انداختن موقعیت سیاسی ایران در منطقه بوده  که در این میان جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری استراتژی اقتصاد مقاومتی توانسته بر نقشه شوم دشمن غلبه کند.

طلائی‌نیک مانع اصلی نهایی شدن توافقات میان ایران و ۱+۵  را لابی صهیونیستی تلقی کرده و تصریح کرد: این لابی صهیونیستی با افزایش فشار به غرب به دنبال پیشبرد اهداف انحرافی‌ خود در روند مذاکرات است

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه ایران بیش از قبل از ظرفیت‌های موجود برای خنثی‌سازی تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب بهره می‌برد، بر نگرانی رژیم جعلی صهیونیستی از بکارگیری راه‌حلی سیاسی در حل پرونده هسته‌ای کشورمان تاکید و خاطر نشان کرد:  نارضایتی رژیم اشغالگر قدس از مذاکرات آلماتی سبب افزایش فشارها به کاخ سفید و اتحادیه اروپا شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.