لاریجانی با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس سوریه دیدار می‌کند/ تقویت دیپلماسی پارلمانی ایران در منطقه هدف سفر رئیس قوه مقننه

۰۳م آذر ،

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر منطقه‌ای خود، با بشار اسد رئیس‌جمهور و جهاداللحام رئیس‌مجلس سوریه و برخی مقامات لبنان و ترکیه دیدار و گفتگو خاهد کرد.

مهدی کیایی مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با اشاره سفر منطقه‌ای رئیس‌مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز (جمعه ۳ آذر ماه) برای سفر منطقه‌ای سفر خود را به سه کشور سوریه ،‌ لبنان و ترکیه آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: رئیس مجلس در مرحله اول سفر خود، عازم سوریه شده و در این سفر با “بشار اسد” رئیس‌جمهور، “جهاد اللحام” رئیس‌مجلس و بعضی مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: این سفر از آن جایی که بعد از ماجراجویی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بعد از پیروزی مقاومت اتفاق می‌افتد، می‌تواند محور رایزنی‌های ایران باشد چراکه جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است از مقاومت در منطقه حمایت می‌کند.

کیایی با بیان اینکه این سفر می‌تواند تعیین کننده باشد، گفت: رئیس‌مجلس بعد از سوریه عازم لبنان شده و با رئیس‌مجلس و  بعضی مقامات این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در ادامه این سفر، علی لاریجانی عازم ترکیه شده و در جمع عزاداران عاشورای حسینی این کشور سخنرانی خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس افزود:  رئیس مجلس در حاشیه این سخنرانی با بعضی مقامات دولت ترکیه نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کیایی در بخش دیگری از سخنان خود به هدف این سفر اشاره کرد و گفت: پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تقویت دیپلماسی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از محورهای سفر علی لاریجانی به این کشورها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این سفر بعضی نمایندگان و اعضای هیئت‌رئیسه از جمله جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه ، مسعود پزشکیان نماینده تبریز ، منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل ، لاله افتخار نماینده تهران، ابراهیم محبی نماینده سنقر، عبدالله تامینی نماینده شادگان و بعضی معاونین و مشاوران رئیس‌مجلس، علی لاریجانی را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.