لاریجانی :نبود اخلاق در سیاست عامل مشکلات امروز بشر است

خبرگزاری آریا – رئیس موقت مجلس شورای اسلامی گفت: حمایتی که این روزها امریکا از برخی کشورهای منطقه می کند، نشان می دهد که عنوان دموکراسی امریکا شعار دروغینی بیش نیست. 
به گزارش خبرگزاری آریا ،  لاریجانی در همایش بین‌المللی اخلاق و سیاست در سیره علوی از دیدگاه امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی، پیشوای بزرگ جمهوری اسلامی در عصر حاضر دردانه‌ای بودند که تحولات در ایران اسلامی و منطقه تحت تاثیر ایشان بود.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی(ع) گفت: منطق حضرت علی(ع) منطق ایجاد سعادت برای بشر بود و شخصیت امام راحل کاملا با شخصیت این مرد الهی گره خورده بود.
رئیس موقت مجلس نهم افزود: راه و روش امام تحت تاثیر سیره امام علی(ع) بود.
لاریجانی عنوان این همایش را عنوانی درست و بجا دانست و گفت: نبود اخلاق در سیاست عامل مشکلاتی است که امروز بشر با آن روبه‌روست.
وی افزود: البته همیشه این درد با بشر همراه بوده است و همه این جنگ‌ها که خود موجب فرسایش قدرت ملت‌ها می شود ریشه در بی توجهی به اخلاق دارد.
لاریجانی گفت: البته این موضوع در گذشته خیلی بسیط بود و نمود ظاهری روشنی داشت و اگر کشوری می خواست به کشور دیگر حمله کند با صراحت می گفت و آن بی اخلاقی که در دنیای گذشته شکل بسیطی داشت امروز پیچیده تر شده است.
وی افزود: امروز ظاهر این بی اخلاقی را بزک می کنند به طوری که خوب فهم نشود.
لاریجانی به کشورگشایی های امریکا اشاره کرد و گفت: البته او اعلام کرد که برای حل مشکل دموکراسی این کار را می کند و ۱۴۰ هزار نیرو در عراق مستقر و هزار میلیارد دلار هزینه کرد.
وی ادامه داد: در طول این مدت ۵۰۰۰ سرباز امریکایی و یک میلیون عراقی کشته و مجروح شدند و امریکا که با تابلوی دموکراسی این کشور را فتح کرده بود  با سرافکندگی از عراق خارج شد.
لاریجانی گفت: البته این نبود که آنها می خواستند صدام را مجازات کنند؛ صدام که دست ساز خود آنها بود.
وی به صحبت های مسئول اطلاعات ارتش عراق اشاره کرد و افزود: سرلشکر رفیق سامرایی از درون سیستم حاکمیت عراق سخن می گوید.
رئیس موقت مجلس شورای اسلامی گفت: این شخص در کتاب خاطرات خود نوشته است: صدام فکر می کرد که در ایران انقلاب شده و هوس کرده بود که بخش هایی از ایران را اشغال کند اما عاملی که صدام را ترغیب کرد دیدار او با فرستاده امریکا بود که به او قول دادند هر نوع کمکی به صدام می کنند.
وی افزود: صدام که حمله کرد صدامی بود که امریکایی ها او را کمک کرده بودند.
رئیس موقت مجلس گفت: برخی کشورهای غربی به صدام کمک کردند مثلا فرانسه نخستین بار جنگنده های سوپراستانتارد را به عراق اجاره داد و شوروی سابق به وی تانک و امکانات می داد و حتی بخشی از کشورهای مرتجع منطقه هم به صدام کمک های مالی می کردند.
وی افزود: در ملاقاتی که با یکی از سران منطقه داشتم وی خود اذعان داشت که ۴۰ میلیارد دلار به عراق کمک کرده‌اند.
لاریجانی به جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: این نیز یک بی‌اخلاقی و بی‌نزاکتی در سیاست بود که از یک سو حرف از مذاکره می زدند و از سوی دیگر به دنبال جنگ افروزی بودند و این شکل مدرنی از بداخلاقی های سیاسی است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.