لاریجانی: یونسکو می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی ایران استفاده کند

خبرگزاری آریا – رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس‌هایی مانند مجمع عمومی نمایندگان مجالس آسیا و اقیانوسیه (FASPPED) دو وجه دارد که یکی نفس برگزاری و دیگری حواشی آن است که بهتر شناخته شدن ایران و ارتباط با سایر مجالس از دستاوردها چنین نشست‌هایی است که می‌تواند تاثیرات ارزشمندی در عرصه بین‌الملل داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی لاریجانی در دیدار با عباسپور رییس کمیسیون آموزش مجلس و دیگر اعضای ستاد برگزاری دومین مجمع عمومی نمایندگان مجالس آسیا و اقیانوسیه در زمینه آموزش که امروز (دوشنبه) برگزار شد، ضمن تشکر از کار حرفه‌ای که در برگزاری این مجمع صورت گرفت، گفت: برگزاری این اجلاس از چندین وجه حائز اهمیت است.
رییس مجلس افزود: مهم‌ترین نکته ارتباط با یونسکو است؛ در میان نهادهای بین‌المللی، یونسکو کمتر سبقه سیاسی دارد و بیشتر به امور فرهنگی می‌پردازد و برای کشور ایران که انقلابی با زیربنای فرهنگی دارد، ارتباط با یونسکو مجرای مناسبی برای ارایه فرهنگ پرسابقه ایران است و این سازمان بین‌المللی می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی ما استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: ایران در میان کشورهای اسلامی از ظرفیت خوب فرهنگی برخوردار است و بعد از انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی ارزشمندی در کشورمان در زمینه آموزش و آرای مختلف متفکرین صورت گرفته و در این برهه از زمان ارتباط پارلمانی با یونسکو نیز می‌تواند مفید و مثمرثمر باشد.
لاریجانی با تاکید بر لزوم هوشیاری در عرصه بین الملل، افزود: نکته دومی که باید بدان توجه کرد، این است که کشورهای دیگر به هر نحوی از انحاء می‌خواهند در مقابل ایران بایستند و چالش ایجاد کنند و وظیفه ماست که با تیزهوشی از سپر دفاعی آنان بگذریم که این اجلاس یکی از آن ظرفیت‌ها بود.
وی با اشاره به استراتژی مجلس شورای اسلامی در زمینه تقویت دیپلماسی پارلمانی، افزود: مذاکرات با پارلمان‌های دنیا و تشکیل گروه‌های دوستی از جمله سیاست‌هایی بود که سعی کردیم گسترش پیدا کند، چراکه در زمان‌هایی که میان دولت‌ها اختلاف نظری به وجود می‌آید این نمایندگان ملت هستند که می‌توانند در این زمینه گره‌گشا باشند.
لاریجانی در پایان خواستار پیگیری مصوبات این اجلاس از طرف کمیسیون آموزش مجلس، بالاخص وزارت آموزش و پرورش شد.
گفتنی است در پایان این نشست، قرآن نفیس چاپ یونسکو همراه با لوح تقدیر یونسکو تقدیم رییس مجلس شد.
لازم به ذکر است «اجلاس مجمع مجالس آسیایی برای آموزش» در یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری به ریاست دکتر علی لاریجانی، رییس رییس مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع مجالس آسیایی برای آموزش و با شرکت روسا و نمایندگان ۲۷ کشور عضو و همچنین نمایندگان یونسکو و سایر سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای علاقه‌مند به عنوان عضو ناظر با هدف تقویت ظرفیت‌های منطقه‌ای برای برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت در فرآیند آموزش در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تلاش برای ایجاد تعهد سیاسی و مالی در زمینه دسترسی به اهداف آموزش برای همه و تحقق اهداف توسعه و برنامه‌ریزی و آمادگی برای فعالیت‌های دو سال آینده است، در تهران برگزار شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.