لاریجانی: اتفاقاتی نظیر ۲۲ بهمن قم برایم عجیب نیست/ حل مشکلات معیشتی و آبادانی اولویت اصلی مسئولان باشد

۲۴م اسفند ،

علی لاریجانی امروز (جمعه ۲۵ اسفند) در دیدار با مسئولان اجرایی استان قم، با یادآوری اتفاق ۲۲ بهمن در شهر قم گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که این‌گونه مسائل فضای اخوت و برادری را در استان قم به هم بزند اما باید به این موضوع توجه داشت که آبادانی استان نیاز به تدبیر و گذشت دارد.

لاریجانی با بیان اینکه “مردم قم نگاه فرهنگی به حوادث دارند”، افزود: نگاه اصولی اقتضا می‌کند که پیشوای کشور مورد توجه قرار گیرد. هم‌اکنون شاهدیم که رسانه‌های خارجی در مسائل مهم یا غیر مربوط، رهبر معظم انقلاب را مورد هدف قرار می‌دهند و این موضوع نشان می‌دهد که آنها دریافته‌اند که تکیه‌گاه نظام، امام امت است.

وی با بیان اینکه “شخصا سال‌ها در شهر قم زندگی کرده‌ام و به این شهر دِین دارم”، خطاب به حاضران اظهار کرد: من با تمام توان در خدمت شما هستم و با افتخار نظرات شما را دنبال می‌کنم.

اهم سخنان رئیس مجلس در ادامه به نقل از ایسنا می‌آید:

  • وجود التهاب داخلی در کشور سبب تشدید اقدامات دسیسه‌جویانه از سوی دشمنان می‌شود. به طور حتم مسئولان باید در جهت افزایش وحدت و تعامل تلاش کنند.
  • با توجه به اوضاع سال جاری پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۲ یک شرایط حساس اقتصادی و سیاسی پیش روی کشور باشد. از طرف دیگر کشور با موضوع انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو است؛ بنابراین مسئولان باید ارزیابی و تحلیل درستی از مشکلات و اوضاع کشور داشته باشند.
  • متاسفانه بعضی از مشکلات و مسائل کشور از سر نشناختن و بعضی به خاطر سلیقه‌های متفاوت است. به طور حتم هر دو وجه نیاز به مدیریت و تحلیل درست دارد. از طرف دیگر روشنگری به همگرایی بیشتر مسئولان کمک می‌کند.
  • به طور حتم تفرقه و تخریب در کشور سبب افزایش توان انقلاب نمی‌شود؛ بنابراین اگر ما در شرایط فعلی به سبب فشارها و تحریم‌های خارجی توانمان را جمع کنیم، آن وقت می‌توانیم از مرحله کنونی عبور کنیم.
  • حل مشکلات معیشتی و آبادانی باید اولویت اصلی مسئولان کشور باشد. به طور حتم مسئولان باید با تصمیمات داهیانه و فکر شده و با گذشت و تعامل زمینه عبور از شرایط کنونی را فراهم کنند. از طرف دیگر خویشتنداری، مدارا و توجه به ارکان حکومت می‌تواند کشور را در بهبود اوضاع کمک کند.

 گفتنی است رییس مجلس عصر جمعه ۲۵ اسفند در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) قم حضور یافته و از آیت‌الله سید علی محقق داماد که در بستر بیماری است عیادت کرد. لاریجانی همچنین با آیت‌الله موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس مجلس در این دیدار از موضع‌گیری‌های آیت‌الله موسوی اردبیلی تشکر و گزارشی را از سفر هند و پاکستان ارائه کرد.

لاریجانی همچنین در این دیدار گزارشی دربارهٔ مناسبات ایران و بعضی کشورها، وضعیت بودجه سال و مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گزارشی را به آیت‌الله موسوی اردبیلی ارائه کرد.

در این دیدار، آیت‌الله موسوی اردبیلی نیز دربارهٔ وضعیت گرانی، تورم و مشکل مسکن سوالاتی از رییس مجلس پرسید و لاریجانی نیز توضیحاتی را در این رابطه ارایه کرد.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.