لاریجانی: اقتصاد دولتی موفق نیست/ حرکت جهنده در گرو واگذاری امور به مردم است

علی لاریجانی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و طرح تابستانی هیات‌های مذهبی و رونمایی از شبکه مجازی مساجد استان قم با اشاره به سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در واگذاری امور به تشکل‌های مردمی اظهار داشت: من هم با برون سپاری امور موافقم چون باعت گسترش کارهای فرهنگی در جامعه می‌شود. دستگاه‌های دولتی استعداد کافی برای گسترش فرهنگ اسلامی در یک وسعت بزرگ را ندارند و جنس این کارها باید مردمی باشد تا در قلوب تاثیر بگذارد.

گزیده سخنان وی به نقل از مهر از این قرار است:

·          به جایی اینکه ساختمان جدیدی بسازیم و چند کارمند استخدام کنیم، باید این منابع را در اختیار مساجد قرار دهیم که با این کار هم بار دولت کمتر می‌شود و هم کارها کیفی‌تر خواهد شد.

·         مسجد اگر پایگاه مردمی باشد زمین و زمانش تاثیرگذار است. در دفاع مقدس تا زمانی که جنگ مردمی نشده بود نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم. بنی صدر معتقد بود که باید به صورت کلاسیک بجنگیم و کاری از پیش نبرد اما تا زمانی که ولی فقیه مستقیما فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت و درهای جنگ باز شد و نیروهای متدین به جبهه سرازیر شدند و جنگ مردمی شد فتوحات زیادی به وجود آمد.

·         تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد واگذاری امور به مردم باید اجرا شود. مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مردمی بارها تاکید کردند و برنامه نوشتند و اخیرا در دیدار اعضای هیئت دولت هم تاکید کردند که امور اقتصادی به مردم واگذار شود.

·         اقتصاد دولتی موفق نیست،‌ یعنی با تعدادی از کارمندان نمی‌شود امور اقتصادی را اداره کرد. یکی از مشکلات اقتصادی ما این است که بنیه اقتصادی ما دولتی است از این رو مقدار زیادی نفت و گاز را می‌فروشند و خرج می‌کنند اما اگر همین منابع در اختیار مردم قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و این از دقت مقام معظم رهبری است که به واگذاری امور تاکید دارند.

·         اگر بخواهیم حرکت جهنده‌ای داشته باشیم باید کار را به مردم واگذار کنیم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.