لاریجانی: امروز حوزه اخلاق در سیاست مفقود شده و سیاست به صحنه فریبکاری تبدیل شده است

علی لاریجانی در همایش بین المللی اخلاق و سیاست در سیره علوی از دیدگاه امام خمینی (ره) با بیان این که امام راحل (ره) در عصر حاضر دردانه ای بودند که شخصیت فراگیری داشتند، گفت: شخصیت امام کاملا با شخصیت امام علی (ع) گره خورده بود و راه و روش و منش ایشان کاملا تحت تاثیر سیره امام علی (ع) بود.

به گفته وی، همیشه این درد وجود داشته است که حکمرانان زمانی که در کسوت فرمانروایی قرار می گرفتند خود را خالی از اخلاق می کردند و مصیبت های زیادی را ایجاد می کردند.

گزیده اظهارات وی را به نقل از ایرنا مطالعه فرمایید:

·         این بد اخلاقی ها و بی توجهی ها به اخلاق در گذشته فرمانروایان نمود روشنی داشت. این بی اخلاقی به دنیا طلبی و قدرت طلبی منجر می شد ولی امروز این قدرت طلبی سلطه گران شکل دیگری به خود گرفته است. برای مثال کشورگشایی آمریکا در عراق همانند سلطه طلبی فرمانروایان گذشته بود که شکل جدیدی یافته است. آمریکایی ها به ظاهر به نام دمکراسی می خواستند تحول ایجاد کنند.

·         امروز آمریکا از کشورهایی حمایت می کند که بویی از دمکراسی نبرده اند و تنها عنوان های دروغین را یدک می کشند.

·         ما بارها بیان کرده ایم که با سلاح هسته ای مخالف هستیم و با آن مبارزه می کنیم و رهبر معظم انقلاب نیز در فتوایشان به این مساله تاکید کرده اند که ساخت سلاحهای کشتار جمعی جایز نیست و این شیطنت آمریکا معنایی ندارد. این سلطه گران به دنبال این هستند که مسلمانان به علوم پیشرفته دست نیابند. این سلطه گران می دانند که استقلال کشورها در آینده به نفت و گاز بستگی ندارد بلکه به تکنولوژی پیشرفته بستگی دارد.

·         امروز حوزه اخلاق در سیاست مفقود شده و سیاست به صحنه فریبکاری تبدیل شده است.

·         دمکراسی باید موید سعادت باشد. مردمسالاری دینی تئوری امام خمینی (ره) بود و آزادی از شعارهای انقلاب اسلامی ایران بوده است. امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می دانست .ایشان آمریکا را عامل سلطه طلبی عصر حاضر می دانستند و دغدغه ایشان این بود که مسلمانان نباید در سیاست و اقتصاد فرودست باشند.

·         امام خمینی(ره) بر وحدت مسلمانان تاکید داشت. گروههای افراطی که عامل تفرقه بین مسلمانان هستند، عامل بی اخلاقی هستند و هر کجا که می بینند اسلام قدرت می گیرد تفرقه افکنانه با پول می خواهند مانع از گسترش قدرت اسلام شوند.

·         برخی سلطه گران با سر و صدا می خواهند ایران را تهدید کنند. این تهدیدات بی فایده است و برای آنها پر هزینه است. آنها اگر می خواهند دنیای آرام داشته باشند از این سر و صداها دست بردارند. سلطه گران با پرونده سازی نمی توانند ملتهای مسلمان را فرو دست کنند . اینها به دنبال آن هستند که انقلاب های موفق منطقه را با مهره های بدلی و چهره های تصنعی بزک کنند ولی در نهایت حرف خود را به پیش برند.

·         هم اکنون در شرایط حساسی قرار داریم. اتحاد و وحدت جوهره اصلی و نیاز جهان اسلام است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.